Sunday, Sep 18, 2022

صفحه نخست » مدیرعامل سایت رهبری: جمهوری اسلامی مظلوم، فایده ندارد / باید علاوه بر برخورد با زنان، روش‌هایش را بروز کند

rahbarisite_banner.jpgخبرگزاری فارس در یادداشتی به قلم کمیل خجسته نوشت: جمهوری اسلامی برای دفاع از زن ایرانی باید علاوه بر برخورد با متخلف، روش‌هایش را بروز کند. وگرنه پیروز میدان کسی خواهد بود که از روش‌های درست برای پیشبرد اهدافش چه حق و چه ناحق استفاده می‌کند.

جمهوری اسلامی مظلوم است. مثلا اینکه تا جمهوری اسلامی بخواهد موضوعی مثل درگذشت خانم #مهسا_امینی را بررسی کند، باید کار را دست پزشک قانونی بسپارد، دوربین‌ها را چک کند، از اطرف قضیه پرس‌وجو کند تا حقیقت بر او روشن شود و بعد اقدام کند. اما در این فاصله هزاران توییت و تحلیل بدون استناد و شاهد درباره این قضیه منتشر می‌شود که ساده‌ترینش حمله به جمهوری اسلامی است.

مثل پلیس امریکا بودن که کاری ندارد. یک بیانیه همان اول می‌دهد که در جریان مراقبت پزشکی فلانی مرد و تمام که واشنگتن پست آن را بیانیه گمراه‌کننده خواند. اگر هم لازم شد جهت مدیریت افکار عمومی کاری کنند؛ اول او را از پلیس بیرون می‌کنند تا رویه قضایی تبرئه پلیس برهم نخورد و بعد اقدامات دیگرشان را می‌کنند.

جمهوری اسلامی مظلوم است. تا آنجا که بتواند جلوی تخلف می‌ایستد اما به عدالت و نه جهت جلب رضایت افکار عمومی. مگر ماجرای کهریزک ۸۸ نبود که تا ماجرا منتشر شد عده‌ای چنان شمشیر علیه جمهوری اسلامی کشیدند که یادشان رفت خود جمهوری اسلامی آن تخلف را کشف کرد. خبرش را منتشر کرد و خودش پرونده‌ ویژه برایش تشکیل داد. آن‌ شمشیر به‌دستان از گناه بزرگ تهمت تقلب یادشان رفت و در بحبوحه‌ی گرد و خاک آن روزها دفاع از مظلوم هم.

جمهوری اسلامی مظلوم است که درحالی‌که در حال نبرد دائمی با فساد و ظلم است توسط بچه‌های خودش متهم به عدم مبارزه با آن می‌شود. ممکن است پروژه موفق داشته باشد مثل ماجرای سه هزار میلیاردی که پول‌ها برگردانده شد و عاملین اصلی‌اش اعدام شدند و ممکن است در تشخیصش اشتباه کند و مورد تلخ و اشتباه درباره حکم مدیرعامل بانک ملت پیش بیاورد که بعد از مدتی حکم را برگرداند.

جمهوری اسلامی مظلوم است. چه آنجا که حاضر نیست برای خنکی دل افکار عمومی حکم اعدام به شخصی بدهد یا حتی در رسانه او را افشا کند چون حکم شرع این نیست و یا اینکه شرع اجازه نمی‌دهد در این مورد خانواده‌اش شامل جریمه شود.

جمهوری اسلامی مظلوم است که کسب‌وکارهای اینترنتی به هوای دیجیتال مارکتینگشان و در تایملاین ماندنشان حاضر هستند چشم بر حقیقت ببندند. از #تپسی که با مجوز بورسی کردنش نجاتش دادند تا #ازکی و #اسنپ و... که امکانات همین جمهوری اسلامی را مدت‌هاست به خدمت خودشان گرفته‌اند و امروز نون در خون می‌زنند.

جمهوری اسلامی حتما ایده‌آل نیست. خودش هم همچین ادعایی ندارد. حتما در این مسیر اشتباه می‌کند. اما حتما با متخلف این ماجرای تلخ برخورد می‌کند. حتما اشتباهش را توجیه نمی‌کند. مگر با شلیک‌کننده به آن هواپیمای اوکراینی نکرد؟! مگر در کهریزک تا انتهایش نرفت؟! مگر...

اما جمهوری اسلامی مظلوم فایده ندارد. جمهوری اسلامی اگر بخواهد به اهدافش برسد و چتر حمایت پدرانه‌اش روی سر مردمش باشد باید همان حرف رهبری را در دیدار دانشجویان و حرم امام سال۱۴۰۰ آویزه گوشش کند:
« #زنده‌ماندن_انقلاب به اینست که پی در پی #نوآوری داشته باشد. تحول داشته باشد... امروز کشور به یک حرکت جهادی و جهشی نیازمند است. این تحول باید در همه بخش‌های اداری و #حکمرانی کشور و بخش‌هایی از سبک زندگی عمومی قرار بگیرد. هدف این تحول، حفظ و تقویت اصول انقلاب و نوآوری در شیوه‌ها و روش‌هاست. این جزو #مسلمات_گام_دوم است.»

مثلا در همین فقره حجاب، محیط با حجاب و عفاف و حیا، شرط اولی است که زن می‌تواند با آرامش و امنیت وارد فعالیت اجتماعی شود. وظیفه جمهوری اسلامی است که این محیط را برای زن و حفاظت از خانواده ایجاد کند. اما همانطور که دشمنی وجود دارد که از ۱۳۰۷شمسی با روش‌های مختلف و نو از باتوم و کشتار مسجد گوهرشاد تا کمپین و.. تلاش کرده تا محیط اجتماعی را برای زن ایرانی ناامن کند. جمهوری اسلامی برای دفاع از زن ایرانی باید علاوه بر برخورد با متخلف، روش‌هایش را بروز کند. وگرنه پیروز میدان کسی خواهد بود که از روش‌های درست برای پیشبرد اهدافش چه حق و چه ناحق استفاده می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy