Sunday, Sep 25, 2022

صفحه نخست » حمایت تمام قد سردار آزمون از زنان ایران + صفحه تیم ملی، ستاره فوتبال را آنفالو کرد

sardarazmoon_banner.jpgرادیو فردا - سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران، روز یکشنبه به انتقاد شدید از سرکوب‌های حکومت ایران پرداخت و گفت، شرم بر شما که آدم‌ها را به راحتی می‌کشید.

آقای آزمون نخستین بازیکن کنونی تیم ملی فوتبال ایران است که به مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد و سرکوب معترضان در خیابان‌ها واکنشی علنی نشان می‌دهد.

این فوتبالیست در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت که «به‌خاطر قانون تیم ملی» تا الان نتوانسته بود موضع‌گیری کند اما دیگر «طاقت نیاورد»، حتی اگر اعتراضش به بهای«خط خوردن از تیم ملی» تمام شود.

وی سپس تاکید کرد که این نوشته را از اینستاگرام پاک نخواهد کرد و در نهایت گفت: «شرم بر شماها که آدم‌ها را به راحتی میکشین، زنده باد زنان ایرانی.»

azmoon.jpg

***

ایران وایر - صفحه رسمی تیم ملی فوتبال ایران در اینستاگرام که زیر نظر مستقیم فدراسیون فوتبال اداره می‌شود، ساعاتی پس از انتشار پست حمایتی «سردار آزمون» از معترضین و زنان ایرانی، او را «آنفالو» کرد.

ریاست فدراسیون فوتبال ایران را «مهدی تاج» از عناصر وابسته به سپاه پاسداران برعهده دارد. فدراسیون جهانی فوتبال پیش از این مدعی شده بود سیاست باید از ورزش جدا باشد.

عدم واکنش اعضای تیم ملی فوتبال به این اتفاقات در بازی با تیم اروگوئه که هفته گذشته برگزار شد، با انتقاد‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی همراه شده بود. به‌ویژه شادی پس از گل به اروگوئه که به اردوی تیم ملی آمد، باعث شد بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی عملکرد اعضای تیم ملی را با چهره‌هایی چون علی کریمی، ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران، مقایسه کنند.

علی کریمی از آغاز اعتراضات کنونی با انتشار توییت‌ها و استوری‌‌های متعدد در اینستاگرام به حمایت از معترضان و حقوق زنان پرداخته است تا جایی که رسانه‌ها و چهره‌های حکومتی ایران او را به مصادره اموال تهدید کرده‌اند.

آقای کریمی اما در پاسخ به این تهدید گفت: «عمری با جون کندن یه خانه درست کردیم. نمی‌دونستیم خار می‌شه توی چشم‌تون!! اگر تونستین بگیرین، فدای سر مردمم.»

وریا غفوری نیز از دیگر بازیکنان محبوب فوتبال ایران است که به مرگ مهسا امینی واکنش‌ نشان داده است و از جمله روز یکشنبه در توییتی ضمن استفاده از هشتگ #مهسا_امینی، نوشت: «برای غلبه نور بر تاریکی در خاک ایران».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy