Friday, Oct 7, 2022

صفحه نخست » تهدید پسرخاله مهسا امینی به سرنوشتی مشابه روح‌الله زم

amini.jpgایران وایر - طبق اطلاع «ایران وایر» پنج‌شنبه شب ۱۴ مهر، «عرفان مرتضایی» پسرخاله «مهسا امینی» طی تماسی تلفنی از شماره‌ای ناشناس تهدید شده است که به سرنوشتی مشابه «روح‌الله زم» دچار خواهد شد. به گفته عرفان مرتضایی، تهدیدها و پیام‌های ناشناس علیه او و خانواده مهسا امینی در هفته‌های گذشته همچنان ادامه داشته است. این‌بار اما، پس از حمله نظامی هفته گذشته به مقر احزاب کرد در اقلیم کردستان عراق، او را تهدید به ربایش و اعدام کرده‌‌اند.

«عرفان مرتضایی» عضو حزب کمونیست ایران، در تماس با «ایران وایر» خبر داد که تهدیدها علیه او طی هفته‌های گذشته همچنان ادامه داشت تا آن‌که پنج‌شنبه شب، مردی پای تلفن به او گفت: «به محض این‌که پایم را از اردوگاه بیرون بگذارم، من را می‌دزدند و بلایی که بر سر روح‌الله زم آمد، در انتظار من هم هست.»

«روح‌الله زم» مدیر کانال «آمد نیوز» و پناهنده در فرانسه بود که در آذر ۱۳۹۹ طی سفر به کشور عراق، توسط نیروهای جمهوری اسلامی ربوده و به ایران بازگردانده شد و پس از ماه‌ها شکنجه و اخذ اعترافات اجباری، به دار آویخته شد.

پسرخاله مهسا امینی ضمن اعلام خبر تهدید به ربایش و اعدام‌اش طی تماسی ناشناس، به «ایران وایر» گفت که در روزهای گذشته پیام‌هایی نیز در شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده است که به او هشدار داده‌اند بهتر است خانواده مهسا امینی به تظاهرات مردمی نپیوندند.

همچنین به گفته «عرفان مرتضایی» گروهی تحت عنوان «عدل علی» با انتشار ویدیویی مدعی شده‌اند که مهسا امینی «بازیچه» حزب «کومله» شده‌ و مذاکراتی میان مهسا با پسرخاله‌اش رد و بدل شده و «دارویی» توسط عرفان مرتضایی به مهسا امینی تحویل داده شده است که آن را جابه‌جا کند. سناریویی که مرتضایی قبلا آن را کاملا رد کرده بود.

عرفان مرتضایی پیش‌تر در گفت‌وگو با «ایران وایر» خبر داده بود که جمهوری اسلامی و نیروهای سایبری این حکومت در صدد پرونده‌سازی و سناریوپردازی علیه مهسا امینی و او هستند. او در این گفت‌وگو هرگونه ارتباط مهسا امینی را با حزب کومله تکذیب کرده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

پس از این سناریوپردازی‌ها بود که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به مقر احزاب کرد در اقلیم کردستان عراق حمله نظامی کرد و تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت.

حالا درست در روزی که پزشکی قانونی نتیجه بررسی‌های خود را در رابطه با قتل مهسا امینی منتشر کرده است، عرفان مرتضایی خبر می‌دهد که او را به سرنوشتی مشابه روح‌الله زم تهدید کرده‌اند.

پزشکی قانونی جمهوری اسلامی، روز جمعه ۱۵ مهر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مهسا امینی پیش‌ از کشته شدن به بیماری‌های دیگری مبتلا بوده است و مرگ او «ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.»

این در حالی است که پیش‌تر، «محمدصالح نیکبخت» وکیل خانواده مهسا امینی در گفت‌وگو با «اعتماد» به صراحت گفته بود: «بر اساس اعلام پزشکان متخصص و کارشناسان مستقل، مرگ مهسا هیچ ارتباطی با بیماری قبلی ایشان که برداشتن یک خال یا غده کوچک در بالای چشم ایشان بوده، ندارد. ضمن اینکه مهسا در گذشته هیچ سابقه بیماری قلبی و عروقی و کلیوی نداشته است. [...] خانواده مهسا می‌خواهند بدانند، خونی که از پایین جمجمه پشت گردن و گوش او تراویده است، ناشی از چه نوع بیماری یا تروما (یعنی ضربه خارجی) است.»

از سوی دیگر، مهسا امینی از زمان دستگیری تا زمان پایان حیات‌اش، تحت نظر نیروهای حکومتی بوده است. از همین روی، حقوق‌دانان بسیاری مرگ مهسا امینی را «قتل حکومتی» خوانده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy