Friday, Oct 14, 2022

صفحه نخست » سعیدرضا عاملی، عامل سرکوب زنان در لندن چه می‌کند؟

london_banner.jpgایندیپندنت فارسی - در چهارمین هفته خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، تایمز در گزارشی با اشاره به سوابق سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران که در فیلتر اینترنت و حجاب اجباری نقش کلیدی داشته است، می‌نویسد که او در عین حال مدیر یک شرکت بریتانیایی است که خدمات مهاجرتی ارایه می‌دهد.

سعیدرضا عاملی در مقام ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصویب کلیات سند حجاب و عفاف در شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ چهارم تیرماه ۱۳۹۸ در در راستای نقض حقوق زنان در ایران مسئولیت داشته است.

عاملی که سابقه عضویت در سپاه و معاون فرمانده تیپ امام صادق در لشکر سید شهدا را داشته است، در شورای عالی انقلاب فرهنگی راهبردهای کلان محدودیت اینترنت و اعمال حجاب اجباری را طراحی می‌کند.

حسن روحانی، رییس‌جمهوری پیشین جمهوری اسلامی عاملی را به دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزید و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی آن را تایید کرد. پیش‌تر نیز مدارک دیگری از اقامت عاملی و فرزندانش در بریتانیا و املاک و مستقلات آنها منتشر شده بود.

از جمله کانال تلگرامی قرارگاه خاتم که گزارش داده بود شرکت‌هایی در بریتانیا به نام عاملی و فرزندانش است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

اما عاملی می‌گوید که پسرانش در بریتانیا مشغول تحصیل‌اند و «ان‌شاء‌الله» بعد از اتمام تحصیل به کشور بازمی‌گردند.

او در عین حال مدیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن است. نهادی که دولت بریتانیا آن را تایید کرده و در زمینه خدمات قانونی مهاجرتی فعال است.

عاملی کمیسیون حقوق بشر اسلامی را در سال ۱۹۹۷ بنیانگذاری کرد و مدارک نشان می‌دهد که ساکن بریتانیا است.

به گزارش تایمز، عاملی همان کسی است که از همه مدارس بریتانیا و ادارات خواست در یونیفورم‌های خود گزینه حجاب را در نظر بگیرند. او نویسنده کتابی درباره حجاب و زنان بریتانیایی است. او در عین حال در دانشگاه تهران درس می‌دهد و سمت رسمی دارد.

با این حال کمیسیون حقوق بشر اسلامی می‌گوید که با هیچ دولتی ارتباط ندارد. این نهاد در پاسخ به تایمز گفته است که در زمانی که حجاب در ایران اجباری شده است، عاملی مسئولیتی نداشته است. این بیانیه همچنین می‌گوید که این نهاد به حضور عاملی، افتخار می‌کند.

تایمز درباره تامین مالی این نهاد می‌گوید که تامین مالی بر عهده «تراست کمیسیون حقوق بشر اسلامی» است و مقر هر دو ساختمانی در شمال غرب لندن.

سعیدرضا عاملی یکی از هزاران وابسته جمهوری اسلامی با نقش کلیدی در سرکوب مردم ایران است که در کشورهای اروپایی زندگی و کار می‌کند، املاک و مستقلات دارد و مدیریت شرکت‌هایی را بر عهده دارند که با تایید دولت‌های اروپایی به ثبت رسیده‌اند.

کانادا اخیرا روند تحریم مقاماتی از این دست را آغاز کرده است، اما بریتانیا هنوز اقدام عملی در زمینه مقابله به عوامل جمهوری اسلامی در لندن که یکی از مهمترین پایگاه‌های جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود، انجام نداده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy