Wednesday, Oct 19, 2022

صفحه نخست » هرگز به کسی که سر سفره جمهوری اسلامی بزرگ شده اعتماد نکن، عبدالستار دوشوکی

Abdolsatar_Doshouki_3.jpgویژه خبرنامه گویا

هفته پیش وقتی که مهران مدیری که دست پرورده سفره خونین اما پر طعام نظام است با تظاهر و تزویر خود را در جبهه قیام ملت قرار داد و برای اعتمادسازی و کسب اعتبار اشک تمساح ریخت، به یکی از دوستان گفتم بعنوان یک اصل کلی از هر سلبریتی که صادقانه و شجاعانه جانب مردم را بگیرد باید خوش آمد گفت. اما همزمان بعنوان یک اصل مصمم هرگز به کسی که سر سفره جمهوری اسلامی بزرگ شده اعتماد نکن؛ زیرا اینان همانند مار خوش خط و خال در لحظه آخر نیش خود را می‌زنند. دوست من جواب داد: "ای بابا تو هم که باز "ساز ناکوک" خود را شروع کردی". گفتم: باش و ببین تا صبح دولتت بدمد؛ زیرا همه آنهایی که برای سالیان متمادی لقمه حرام جمهوری اسلامی را در حلقوم خود فرو برده‌اند، چه وزیر ارشاد باشند مانند عطاءالله مهاجرانی یا معاون وزیر ارشاد و یا هنرمند دلقک فرصت طلب مانند مهران مدیری؛ فرقی نمی‌کند.

چند روزی بیش نگذشت که مهران مدیری در مقابل چشم غازی (بندباز معلق زن حرفه ای) با معلق زدن ۱۸۰ درجه‌ای پیغام اینستاگرامی اولیه را پاک کرد و بجای آن پیغامی بیشرمانه در حمایت از رژیم گذاشت و ادعای مقامات حکومتی و مهاجرانی را تکرار کرد و گفت:‌ای وای من حواسم نبود که من صاحب آثار خود نیستم، هر چه است از صدا و سیما است؛ و اینکه اگر رژیم فروپاشی شود، ایران فروپاشی خواهد شد، یعنی همان حرفی که شاه قبل از بهمن ۵۷ می‌زد که اگر سیستم پادشاهی ۲۵۰۰ ساله سقوط کند، ایران "ایرانستان" خواهد شد. حال به مهران مدیری دیکته شده همان حرف شاه و داماد شاه (اردشیر زاهدی) و وزیر شاه (داریوش همایون) را بزند. بقول حافظ "در پس آینه طوطی صفتم داشته‌اند / آنچه استاد ازل گفت بگو می‌گویم"

مهران مدیری هنرپیشه دلقک پیشه اما "همه فن حریف" که همواره با زیرکی یک چشم گریان و یکی خندان داشته و در زندگی واقعی خودش نه تنها انسان دو چهره بلکه دو هزار چهره‌ای بوده است که سر سفره جمهوری اسلامی بزرگ شده و مثل بقیه رانت خواران و اختلاسگران و خودی‌ها آنقدر مار خورده تا به یک افعی فربه و ثروتمند تبدیل شده و با زرنگی و دورویی یاد گرفته چه جوری هم از توبره اسب نجیب ملت بخوره و هم از آخور آخوندها. اکنون نیز او و همسر و پسرش جزو ثروتمندترین رانت خواران نظام هستند. ما چقدر ساده‌ایم؟ واقعا چقدر؟ بقول احمد شاملو "ای یاوه، یاوه، یاوه خلایق مستید و منگ؟ یا به تظاهر تزویر میکنید؟ از شب هنوز مانده دو دانگی". آیا این خانواده سلبریتی که همه هستی بیشمار خود را مدیون نظام و صدا و سیما است، واقعا خواهان تغییر نظام می‌باشند؟ یا دزدانی هستند که به داخل منازل مردم با چراغ می‌آیند تا گزیده تر برند کالا؟

همانگونه که بسیاری از ورزشکاران و هنرمندان شجاع و شرافتمند قهرمانانه در کنار مردم ایستاده‌اند، همزمان باید با وسواس دقت کرد که کفگیر جمهوری اسلامی به ته دیگ خورده، و رژیم از همه عوامل خود در بین هنرمندان، ورزشکاران و سلبریتی‌ها و صاحبان رسانه و حتی تعداد محدودی نفوذی‌های به ظاهر اپوزیسیون دو آتشه اتنیکی استفاده می‌کند تا خطر تجزیه ایران و سوریه‌ای شدن آن را برجسته کند تا صف متحد و یکپارچه ملت ایران را با نیرنگ و فریب و هراس افکنی متشتت کند. بقول فرخی یزدی: "در صف حزب فقیران اغنیا کردند جای / این دو صف را کاملا از هم جدا باید نمود". یا وگرنه سرنوشت انقلاب "زن زندگی آزادی" همانند عاقبت انقلابات مشروطه، ۲۸ مرداد، و بهمن ۵۷ خواهد شد.

https://www.instagram.com/p/Cj4mv6xr6-n

عبدالستار دوشوکی
مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy