Tuesday, Oct 25, 2022

صفحه نخست » تجمع اعتراضی برای چهلم مهسا امینی

abanV2.banner.jpgمنابع: صدای آمریکا + دویچه وله

دانشگاه‌های شهرهای مختلف از جمله تهران، قم و سبزوار دانشجویان به تجمع و اعتراضات ادامه می‌دهند.

جوانان محلات تهران به مناسبت چهلمین روز کشته شدن مهسا امینی طی فراخوانی از مردم خواستند روز چهارشنبه چهارم آبان از ساعت ۱۱ صبح به خیابان بیایند و همچنین ساعت ۱۵ روزهای بعد از آن در محلات مختلف تهران و سراسر ایران به تظاهرات علیه رژیم جمهوری اسلامی ادامه دهند

بنا بر گزارش‌های شهروندی، روز دوشنبه ۲ آبان دست کم در ۲۱ دانشگاه شامل دانشگاه هنر تبریز، آزاد اصفهان، خواجه‌نصیر تهران، علوم پزشکی کاشان، علوم پزشکی اصفهان، صنعتی اصفهان، هنر و معماری بوعلی سینا در همدان، صنعتی امیرکبیر تهران، دانشگاه مازندران، علوم پزشکی آزاد تهران، صنعتی شریف تهران، آزاد همدان، الزهرا تهران، چمران (جندی شاپور) اهواز، صنعتی همدان، یادگار تهران، دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران، دانشگاه شهرکرد، آزاد دزفول، آزاد فلاورجان، و علوم پزشکی زاهدان، تجمع‌های اعتراضی برگزار شد و معترضان علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.

در شیراز، پزشکان و کادر درمان در تجمعی در سازمان نظام پزشکی این شهر، شعار دادند: «می‌جنگیم می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم.»

فراخوان تجمع اعضای نظام پزشکی

در کانال تلگرامی تهران مدیا اطلاعیه‌ای از سوی نظام پزشکی تهران منتشر شده که در آن از اعضای نظام پزشکی خواسته شده روز چهارشنبه ۴ آبان ساعت ۱۱ صبح مقابل دفتر نظام پزشکی تجمع کنند.

در این اطلاعیه هرگونه خشونت و آسیب روانی و جسمی به معترضان به خصوص کودکان و نوجوانان محکوم شده و نیز خواستار توقف "تغییر کاربری آمبولانس‌ها و نمادهای پزشکی" شده‌اند.

این موضوع اشاره به اخباری است که می‌گوید در اعتراضات اخیر از آمبولانس برای دستگیری و جابه‌جایی معترضان استفاده شده است.

اعضای نظام پزشکی تهران همچنین خواهان "حفظ محرمانـه بودن اطلاعـات و اسرار مصدومیـن مراجعـه کننده به مراکـز درمانـی" و نیز "حفظ استقلال سازمان پزشکی قانونی کشور" شده‌اند.

آتش زدن بنر خمینی و خامنه‌ای در شهر مهاباد منتسب به اعتراضات ۲ آبان

نویسندگان این بیانیه همچنین "هر گونه ورود نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و نیروهای با هویت نامشخص به محیط آموزشی و درمانی" را محکوم کرده و خواستار توقف آن شده‌اند.

در شبکه‌های اجتماعی نیز فراخوانی برای تجمع در میادین اصلی شهرهای بزرگ از جمله میدان آزادی، میدان انقلاب و فلکه دوم صادقیه تهران برای روز چهارشنبه چهارم آبان منتشر شده است.

در دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران، معترضان شعار می‌دهند: «تا کی چنین خاک‌برسری، کشتن برای روسری»

ویدئوهای منتشر شده از سطح شهرها نیز نشان می‌دهد برخی زنان زندگی بدون حجاب را وارد روزمرگی خود کرده‌اند.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy