Wednesday, Oct 26, 2022

صفحه نخست » پیام مادر مهسا امینی در روز چهلم دخترش

chehelom_banner.jpgایران وایر - مژگان افتخاری، مادر مهسا امینی در چهلمین روز درگذشت دخترش دلنوشته‌ای شاعرانه منتشر و در آن از تمام مردم «هواخواه» دخترش تشکر کرد.

امروز چهارم آبان ماه سال ۱۴۰۱ مصادف با چهلمین روز درگذشت مهسا امینی است. در حالی که خانواده مهسا امینی تحت محدودیت‌های شدید امنیتی بودند تا این روز مراسم برگزار نشود، مردم ایران از شهرها و استان‌های مختلف شمال غرب ایران به سمت سقز رفتند و مادر مهسا امینی هم با انتشار دلنوشته‌ای هم یادی از دخترش کرد و هم به نوعی از مردم «همدل» و «همراه» ایران تشکر کرد.

mahsamom.jpgدر بخشی از این دلنوشته که به صورت استوری در صفحه اینستاگرام مژگان افتخاری منتشر شده آمده است:«‌ تو رفتی و ناگهان هزار پنجره از هزار سوی عالم باز شد. هزاران شمعدانی، به نامت، رنگ گرفت. هزاران درخت به قامتت،‌ در زمین کاشته شد. تو نبودی که ببینی ملتی از هر قوم و دبار به نام ایران به پای دلداری دخترشان ژینا، دلدار دل داغدارمان شد.»

در بخش دیگری از این دلنوشته که تماما خطاب به ژیناست،‌ نوشته شده:« وای ژینا! کاش می‌بودی و می‌دیدی/جهانی به نامت/نامدار نام ژینا شده بود/ و ما، بعد از این چند روز/ اگر امروز سرپاییم/اگر امروز رمق حرف زدن داریم/ از لبریزی دنیایی به همدلی و همراهی با ما بود.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

مادر ژینا امینی در انتهای نامه‌اش خطاب به تمام آن‌ها که یاد دخترش را زنده نگه داشتند، «هواخواه زندگی» و «دوستداران ژینا» بودند،‌‌ می‌نویسد:«دست تک تک شما عزیزان که معنای انسانیت را جاودانه ساختید، می‌بوسیم و به دلگرمی بودنتان می‌مانیم تا بهاران روشن فردا.»

***

العربیه - مردم شهرستان سقز چهارشنبه 4 آبان با حضور در آرامستان این شهر و سر دادن شعارهایی به زبان کردی و فارسی از جمله «مرگ بر دیکتاتور» یاد مهسا امینی در چهلمین روز کشته‌شدن او توسط «گشت ارشاد» در تهران را گرامی داشتند.

گزارش‌هایی از جو شدیدا امنیتی در سقز، زادگاه این دختر کرد 22 ساله حکایت دارد. سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» روز گذشته اعلام کرد که خانواده امینی به شدت تحت فشار قرار گرفته و تهدید شده‌اند که مراسم چهلم را برگزار نکنند.

همزمان خبرگزاری دولتی «ایرنا»، بیانیه‌ای به نقل از خانواده امینی منتشر کرد که در آن نوشته شده بود: «جهت پیشگیری از هرگونه مسئله ناگوار، در روز چهلم ژینای عزیزمان مراسمی نخواهیم داشت».

***
***
***
هزاران نفر پیاده بسوی مزار مهسا امینی در آرامستان آیچی سقز در حرکت هستند
***


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy