Wednesday, Oct 26, 2022

صفحه نخست » موج اعتصابات به پالایشگاه تهران رسید؛ شعارهای علیه علی خامنه‌ای در بازار تهران

strike_banner.jpgچهلمین روز کشته‌ شدن مهسا (ژینا) امینی، به یکی از سیاسی‌ترین آیین‌های سوگواری در سراسر ایران تبدیل شد. شمار زیادی از معترضان از صبح چهارشنبه، ۴ آبان، به خیابان‌ها آمدند، بازاریان و کسبه شهرهای کردنشین و برخی دیگر از شهرهای ایران، کسب‌وکار خود را تعطیل کردند، کارمندان و کارکنان بخش‌های مختلف به اعتصاب‌ها پیوستند و فراخوان‌های متعددی هم در اعلام همبستگی گروه‌های مختلف با خیزش سراسری ایرانیان علیه حکومت منتشر شد.

***

صدای آمریکا - در چهلمین روز کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد نیروی انتظامی، کارکنان پالایشگاه تهران به اعتصابات پیوستند. هم‌زمان، گزارش‌ها از اعتصاب کسبه در برخی شهرهای ایران خبر می‌دهند.

تصاویر ویدئویی از بازار تهران نشان می‌دهد مغازه‌ها بسته‌اند و جمعیت قابل توجهی با راهپیمایی در بازار علیه علی خامنه‌ای شعار می‌دهند. معترضان همچنین با شعار «بازاری باغیرت حمایت حمایت» از همکاران خود می‌خواهند به اعتراضات بپیوندند.

گزارش‌ها از اعتصاب کسبه پاساژ علاءالدین، کسبه خیابان‌های دلاوران، لاله‌زار، و ایران‌شهر در تهران و همچنین اعتصاب و اعتراض در تالار بورس تهران، تبریز، و اصفهان حکایت دارند.

pasaj.jpgدر مرکز کامپیوتر ایران معترضان با شعارهای «امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه»،‌«بسیجی جیره‌خور آخرشه خوب بخور»، و «ننگ ما ننگ ما رهبر الدنگ ما» تجمع کردند.

بازار کامپیوتر تهران نیز در اعتصاب است و معترضان در پاساژی با مغازه‌های بسته، تجمع کرده‌اند و شعار می‌دهند: «می‌کشم می‌کشم، هر آن که خواهرم کشت.»

یک گزارش ویدئویی از تبریز، نشان می‌دهد کسبه خیابان تربیت در مرکز استان آذربایجان شرقی اعتصاب کرده‌اند.

همچنین یک گزارش تصویری منتسب به تعطیلی بازار در اراک در روز چهارم آبان منتشر شده است.

***

پایین کشیدن بیلبوردهای خمینی و قاسم سلیمانی در دانشگاه علوم تحقیقات تهران

همچنین گزارش شده است که کسبه و بازاری‌ها در بخش‌هایی از رشت، کرمان، سنندج، بوشهر، شیراز و مهاباد به اعتصابات پیوسته‌اند. ویدئویی از اعتصاب کسبه بوشهر:

***

گزارش تصویری از اعتصاب کسبه در مهاباد:

***

ویدئوی از پرتاب اشیاء از پشت بام برای متوقف کردن ماموران

دختران دانشجو با برداشتن حجاب اجباری در دانشگاه الزهرا مشهد شعار می‌دهند

شعار «زن زندگی آزادی» در بلوار فردوس تهران همزمان با چهلم مهسا امینی

***

دور جدید اعتراضات و اعتصابات از ۲۵ شهریور آغاز شده و در همه استان‌های کشور جریان داشته است.

مهسا امینی ۲۲ ساله که به همراه خانواده‌اش از سقز به تهران سفر کرده‌ بود، ۲۲ شهریور توسط گشت ارشاد بازداشت و به مرکز پلیس امنیت اخلاقی، مشهور به بازداشتگاه وزرا منتقل شد. او ساعاتی بعد با آمبولانس به بیمارستان کسری برده شد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و ۲۵ شهریور جان باخت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy