Tuesday, Nov 29, 2022

صفحه نخست » هشدار اطلاعاتی به پرسنل نیروی انتظامی در مورد شناسایی منازل‌ آنها و پوشیدن یونیفرم

naja_banner.jpgکیهان لندن - در حالی که خیزش سراسری مردم ایران در نیمه‌ی سومین ماه خود بسر می‌برد، معاونت عملیات پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در مورد پیامدهای «شناسایی منازل نیروهای امنیتی و انتظامی» هشدار اطلاعاتی صادر کرده است.

در نامه‌ای که تاریخ صدور آن ۲۸ آبان است و به تازگی درز پیدا کرده اداره عملیات تأمین و پیشگیری فراجا هشدار می‌دهد که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از «اغتشاشگران» در خواست شده ضمن شناسایی منزل کارکنان امنیتی و انتظامی اقدام به سلب آسایش و تخریب منازل آنان نمایند.

در این نامه از فرماندهان خواسته شده دستور دهند پرسنل هنگام رفت و آمد به منزل از یونیفرم نظامی استفاده نکنند و خانواده‌های خود به ویژه فرزندان‌شان را توجیه کنند که در فضای عمومی از جمله در مدارس در مورد شغل آنها با افراد دیگر صحبت نکنند.

در هفته‌های اخیر بارها گزارش شد پرسنل نیروی انتظامی و همچنین اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج نه فقط در جریان سرکوب اعتراضات با برخوردهای سخت روبرو شده‌اند بلکه از تعدادی از آنها که به سرکوب و کشتار مردم می‌پردازند در ساعات غیرخدمت انتقام گرفته شده است.

اینکه از نظامی‌ها خواسته شده حین رفت و آمد از پوشیدن لباس نظامی خودداری کنند نشان می‌دهد تا چه اندازه اوضاع برای دستگاه سرکوب رژیم وخیم شده است. این در حالیست که با وجود اینکه نیروی انتظامی محور اصلی سرکوب اعتراضات مردم است اما بخشی از نظام به ویژه سپاهی‌ها از آنها انتقاد دارند و معتقدند وظایف‌شان را به خوبی انجام نمی‌دهند!

یحیی رحیم‌صفوی مشاور علی خامنه‌ای اخیراً با اشاره «ضعف‌های نیروهای نظامی» گفته «انتظار داریم نیروهای مسلح که بسیج و سپاه بازوان قدرتمند آن هستند، اجازه ندهند این حوادث به‌ طول بیانجامد.» منظور وی این است که بیشتر باید ضرب و جرح کرد و کشت تا «حوادث» به طول نیانجامد!

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

بارها فعالان سیاسی و چهره‌های مشهور از جمله ورزشکاران و هنرمندان از نیروهای نظامی خواسته‌اند رژیم را در سرکوب مردم همراهی نکنند؛ اسلحه خود را پایین بگذارند و به مردم بپیوندند. در هفته‌های اخیر دست‌کم ۷۰ نفر از نیروهای سرکوبگر کشته و ده‌ها نفر از آنها مجروح یا روی تخت بیمارستان‌ بستری و یا خانه‌نشین شده‌اند. نیروهای امنیتی با وعده اضافه حقوق و پرداخت مزایای اندک و برخی نیز از ترس آینده شغلی‌شان روبروی مردم ایستاده‌اند.

این هشدار و در عین حال رویارویی با مردم معترض البته شامل افرادی می‌شود که در خیابان‌ها به جان مردم می‌افتند. در حالی که فرماندهان رده بالای ارگان‌های نظامی و امنیتی علاوه بر داشتن محافظ، در منازل سازمانی یا خصوصی با انواع و اقسام سیستم‌های حفاظتی و نگهبانی زندگی می‌کنند! بدنه‌ی این نهادهای نظامی و انتظامی اما در شرایطی سخت با زندگی سطح پایین روزگار می‌گذرانند و مزایا و امتیاز خاصی ندارند و صرفاً در مواقع بحران سپر بلای نظام و آخوندها می‌شوند. از همین رو مردم نیز در اعتراضات، آنها را به حمایت از خود فرا می‌خوانند و چندین بار پیش آمده که افرادی که حاضر به سرکوب مردم نشده‌اند بجای شعار«بی‌شرف» با عبارت «باشرف باشرف» مورد استقبال معترضان قرار گرفته‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy