Monday, Dec 5, 2022

صفحه نخست » چگونه دانشجویان شریف شهردار تهران و رهبرش را با خاک یکسان کردند

همزمان با اعتراضات و اعتصابات گسترده در سرتاسر ایران، علی‌رضا زاکانی، شهردار تهران با حضور در دانشگاه شریف تلاش کرد دانشجویان را آرام کند ولی با واکنش‌ها و اظهارات تندی روبرو شد.

***

zakani_banner.jpgدانشجویان شریف در حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند

ایران اینترنشنال - در حالی که علیرضا زاکانی، شهردار تهران، روز سه‌شنبه ۱۵ آذر برای سخنرانی در مراسمی به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه صنعتی شریف تهران رفته بود، دانشجویان این دانشگاه در حضور او شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

همچنین در جریان سخنرانی زاکانی، دانشجویان چندین بار به اظهارات او در دفاع از خودش و جمهوری اسلامی واکنش نشان دادند.

***

***

زاکانی در حال برشمردن فسادهای بزرگ در نظام جمهوری اسلامی و به‌زعم خود مبارزه با آنها بود که دانشجویی فریاد ‌زند: «این چه نظامی‌ست که سر تا پایش فساد است؟ ...»

همچنین زمانی که زاکانی در دانشگاه شریف گفت چه کسی در نظام تبلیغی غرب به فکر زن زندگی و‌ آزادی ماست، یک دانشجو در سالن فریاد زد: «نکنه شما هستی؟! ...»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

شهردار تهران همچنین قصد دانشجویان برای انقلاب در ایران و برانداختن جمهوری اسلامی را مسخره کرد و در واکنش به عملکرد رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور، این رسانه‌ها را به «ایجاد آشوب» متهم کرد.

اما همزمان با حضور زاکانی در دانشگاه شریف، جمعی از دانشجویان این دانشگاه، به پارچه‌نویسی و شعار‌نویسی ضدحکومتی پرداختند و سرود‌های اعتراضی خواندند.

همچنین جمعی از دانشجویان به نشانه اعتراض پاهای خود را به شکلی مرتب به زمین کوبیدند.

در ماه‌های اخیر دانشگاه شریف یکی از کانون‌های اصلی اعتراضات دانشجویی در ایران بوده و حکومت بارها با مداخله در این دانشگاه، برای سرکوب معترضان تلاش کرده است.

حمله شبانه به دانشگاه شریف در اوایل مهر ماه موجی از واکنش‌های بین‌المللی و دانشگاهی به دنبال داشت.

در این مدت، مقام‌های دانشگاه شریف به شیوه‌های گوناگون دانشجویان معترض را سرکوب کردند. از جمله، هیات‌ رییسه دانشگاه شریف در اطلاعیه‌ای دانشجویان معترض را که برای اعتراض به تفکیک جنسیتی با بسیج درگیر شده بودند، تا «‌اطلاع ثانونی» از ورود به دانشگاه منع کرد.

همچنین به تازگی رسول جلیلی، رییس دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد تعداد کارکنان حراست این دانشگاه با جذب نیرو از یک شرکت امنیتی خصوصی، افزایش پیدا کرده‌اند.

منابع خبری دانشجویی در دانشگاه شریف گزارش دادند که رییس دانشگاه در جلسه‌ای گفته دانشگاه کاری به این ندارد که نیروهای جدیدا جذب شده‌ در بیرون دانشگاه عضو چه نهاد و مشغول چه کاری هستند.

گزار‌ش‌ها حاکی است که جمهوری اسلامی از این نیروها در دیگر دانشگاه‌ها از جمله صنعتی امیر‌کبیر هم استفاده می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy