Wednesday, Dec 7, 2022

صفحه نخست » اظهارات زننده وزیر اطلاعات ایران درباره امانوئل مکرون و مسیح علی‌نژاد

khatib_banner.jpgبی بی سی - اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات دولت ابراهیم رئیسی گفت «اخیرا رئیس جمهور لــوده یکی از کشورهای سابقاً تراز اول اروپایی با یک زن از همان مدل معتادان متجاهر آلوده خیابانی ملاقات کرد و سخنانی که آن زن لوده سیاسی در دهانش گذاشت را تکرار کرد».

وزیر اطلاعات یران به نام فرد مشخصی اشاره نکرد اما به نظر می‌رسد منظور او مسیح علی‌نژاد فعال زن ایرانی و همچنین امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، ۲۰ آبان، در کاخ الیزه با مسیح علی نژاد و لادن برومند، فعالان زن ایرانی، دیدار داشت.

مسیح علی‌نژاد که پیش از این دیدار جمعی، دیدار جداگانه‌ای با آقای مکرون داشت در توییتر نوشت «در دیدار دو نفره با مکرون، رییس جمهور فرانسه گفتم آنچه در ایران دارد اتفاق می‌افتد انقلاب است. فرانسه می‌تواند نخستین کشور باشد برای به رسمیت شناختن این انقلاب.»

پس از این ملاقات، امانوئل مکرون در سخنرانی‌اش در نشست «صلح پاریس» اعتراضات ایران را یک انقلاب نامید.

اسماعیل خطیب بار دیگر با تکرار همان توهین درباره موضعگیری مقامات خارجی هم گفت «گاهی اقدامات و موضعگیری آنها چنان سبک است که شما شگفت زده می‌‌شوید یا در شأن خود نمی‌بینید که با چنین پدیده‌ای طرف شوید. همچون زمانی که در خیابان یک معتاد متجاهر ژولیده آلوده خیابان‌خواب به شما ناسزا بگوید. آیا شما حاضرید با او طرف شوید».

اسماعیل خطیب علاوه بر توهین به مقامات خارجی و یک فعال زن ایرانی در اظهاراتش با استفاده از ترکیب «معتادان متجاهر آلوده»، این افراد را فاقد شأن انسانی معرفی می‌کند.

وزیر اطلاعات ایران در ادامه این مصاحبه می‌گوید «شما شخصیت و سوابق آن زن را مرور کنید کسی که بر اساس مدارک فاش شده آشکار و اسناد پنهان مزدور و متکدی سرویس‌های اطلاعاتی امریکا است، امروز بـا بالاترین مقام رسمی یک کشور سابقاً تراز اول اروپایی ملاقات می‌کند و سخنان سخیف خود را در دهان آن مقام می‌گذارد یا صدراعظم یک کشور دیگر سابقاً تراز اول اروپایی را می‌‌بینید که چقدر خام و به دور از واقعیت‌های کشور ما دهان باز می‌کند و هر آنچه را که دیگران القا کرده‌اند بیرون می‌ریزد یا نخست وزیر نپخته کانادا را می‌بینید که در توئیتی عین ادعای بی‌پایه ضد انقلاب فراری را تکرار و ادعا می‌کند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy