Wednesday, Jan 11, 2023

صفحه نخست » فدراسیون جهانی شطرنج شهره بیات داور ایرانی را به دلیل پوشیدن پیراهن با طرح زن، زندگی، آزادی از داوری محروم کرد

رادیو زمانه ـ فدراسیون جهانی شطرنج (FIDE) شهره بیات، داور بین‌المللی ایرانی را به دلیل اینکه پیراهنی بر تن داشت که روی آن شعار «زن، زندگی، آزادی» نوشته شده بود، از داوری در رقابت‌های بین‌المللی محروم کرد.

WIhw.jpgشهره بیات در توییتری به زبان انگلیسی نوشته است: «آرکای دوروکوویچ - رئیس فدراسیون جهانی شطرنج- از من خواست دیگر پیراهنی که روی آن شعار زن، زندگی، آزادی نوشته شده بود را بر تن نکنم.» شهره بیات نوشته است که در مسابقات بعدی با لباسی به رنگ‌های آبی و زرد که یادآور پرچم اوکراین بود وارد سالن مسابقات شده است و رئیس فدراسیون جهانی گفته:

«تو داور نامناسبی هستی.» شهره بیات دلیل این جمله را «دفاع آشکار» خود از حقوق ‌بشر دانسته است. شهره بیات همچنین نوشته از دو ماه قبل، دیگر به او اجازه داوری در مسابقات داده نمی‌شود. رئیس فدراسیون جهانی شطرنج، معاون پیشین دمیتری مدودوف در زمان ریاست جمهوری و از نزدیک‌ترین مدیران به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه است.

chess1.jpgchess2.jpg

شهره بیات در سال ۱۳۹۸ به عنوان داور بین‌المللی ایرانی، به رقابت‌های سریع و برق‌آسای جهانی مسکو اعزام شد، اما پس از انتشار عکسی بدون حجاب از او، رسانه‌های منتسب به سپاه پاسداران به او حمله‌ کردند. شهره بیات پس از کنار گذاشتن حجاب تحمیلی اعلام که دیگر به ایران بازنمی‌گردد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy