Wednesday, Jan 11, 2023

صفحه نخست » کشف محموله حاوی اورانیوم به مقصد مرتبط با اتباع ایرانی در بریتانیا

uranium.pngپلیس لندن در حال تحقیق درباره کشف محموله‌ای در فرودگاه هیترو است که حاوی اورانیوم گزارش شده است

بی بی سی - روزنامه سان چاپ بریتانیا که برای اولین بار این خبر را گزارش کرده می گوید که این بسته حاوی اورانیوم، کمتر از دو هفته پیش، با یک هواپیمای مسافری عمانی، وارد بریتانیا شده است. بر اساس گزارش روزنامه سان، مبدا اصلی این بسته از پاکستان و مقصد آن محل فعالیت تجاری مرتبط با اتباع ایرانی در بریتانیا بوده است.

هیچ فردی در ارتباط با این محموله دستگیر نشده است.

به بی‌بی‌سی گفته شده است که یکی موضوعات مطرح در این تحقیقات این است که ورود این بسته به خاک بریتانیا آیا نتیجه «ضعف مدیریت» بوده است یا خیر.

پلیس می‌گوید ورود این بسته هیچ تهدیدی را متوجه شهروندان در بریتانیا نمی‌کند.

تحقیق درباره این محموله، در بخش مبارزه با تروریسم پلیس لندن به جریان افتاده است. یک منبع آگاه گفته است که که این در یک محموله آهن قراضه پیدا شده است.

روزنامه سان گزارش داده پس از اینکه اسکنرهای مخصوص، این ماده را در حین انتقال به سوله باری شناسایی کردند، هشدارها در فرودگاه هیترو به صدا درآمد.

پلیس لندن گفته است نیروی مرزی در فرودگاه هیترو پس از شناسایی مقدار بسیار کمی از مواد آلوده به اورانیوم که در جریان غربالگری معمول در بسته ای که به بریتانیا وارد شده بود، شناسایی شد، با افسران فرماندهی ضد تروریسم تماس گرفتند.

ریچارد اسمیت از فرماندهی تیم ضد تروریسم پلیس لندن به بی‌بی‌سی گفته است: «اگرچه تحقیقات ما همچنان ادامه دارد اما به نظر نمی‌رسد که این محموله به هیچ تهدید مستقیمی مرتبط باشد».

او وعده داده تحقیقات ادامه پیدا خواهد کرد تا پلیس در این باره اطمینان کامل کسب کند.

برای حمل و نقل هوایی محموله های خطرناک، از جمله اورانیوم، باید از پروتکل های سختگیرانه پیروی کرد.

اورانیوم عنصری است که به طور طبیعی وجود دارد اما پس از پالایش یا غنی سازی، می تواند کاربردهای مرتبط با صنایع تجاری و صلح آمیز از جمله سوخت نیروگاه‌های هسته‌ای یا تسلیحات اتمی داشته و خطرناک باشد.

اورانیوم بسیار غنی شده دارای خلوص ۲۰ درصد یا بیشتر است و در راکتورهای تحقیقاتی استفاده می شود. اورانیوم برای استفاده در تسلیحات با درجه ۹۰ درصد یا بیشتر غنی می شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy