Wednesday, Jan 18, 2023

صفحه نخست » وزیر کشور اوکراین و معاونش کشته شدند

crashbanner.jpgیورونیوز - در پی سقوط یک بالگرد در کنار یک مهدکودک در حومه شرقی کیف، ۱۶ نفر از جمله وزیر کشور اوکراین کشته شدند.

به گفته مقامات این کشور دنیس موناستیریسکی وزیر کشور اوکراین به همراه معاون اولش در این سانحه کشته شد. علاوه بر این، دو کودک در میان کشته شدگان هستند و ۱۰ کودک دیگر نیز برای مداوا به بیمارستان منقل شدند.

آتش سوزی در نزدیکی مهدکودک رخ داد و کودکان و کارکنان این مهد کودک از ساختمان خارج شدند.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

در زمان سقوط هوا تاریک و مه بود و گزارش های اولیه حاکی از آن است که هلیکوپتر قبل از سقوط در نزدیکی یک ساختمان مسکونی به مهدکودک برخورد کرده است.

12.jpg2.jpg

***

دویچه وله - فرماندار منطقه کی‌یف در پیامی کوتاه در تلگرام نوشته است: «متاسفانه در زمان وقوع این تراژدی، کودکان و کارکنان در مهدکودک بودند.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از "تراژدی وحشتناک" سخن گفت و افزود: «تا این لحظه سه کودک جان خود را از دست دادند. دردی غیرقابل توصیف.»

ایهور کلیمنکو، رئیس پلیس ملی اوکراین تأیید کرده است که :«دنیس موناستیرسکی به همراه معاون اول خود یِوهنی ینین و چند تن دیگر از مقامات وزارتخانه که در این هلیکوپتر بودند، کشته شده‌اند.»

موناستیرسکی ۴۲ ساله، حقوقدان، در سال ۲۰۲۱ به این مقام منصوب شد و بلندپایه‌ترین مقام اوکراینی است که از ابتدای آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین جان باخته است.

خبرگزاری رویترز با توصیف صحنه محل سقوط می‌نویسد، بخش بزرگی از بالگرد روی یک خودرو فرود آمده و آنرا به طور کامل منهدم کرده است.

مقامات اوکراین می‌گویند هنوز مشخص نیست چه چیز باعث سقوط بالگرد شده است. روسیه هنوز اظهارنظری در این‌باره نکرده است و مقامات اوکراینی هم تا این‌ لحظه اشاره‌ای به حمله و نقش روسیه نکرده‌اند (بنا بر گزارش رویترز تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر به وقت اروپای مرکزی).

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفته است که هنوز برای سخن گفتن در مورد علل سقوط هلیکوپتر خیلی زود است. به گفته این مقام اوکراینی بررسی دلایل "این فاجعه دست کم هفته‌ها طول خواهد کشید."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy