Monday, Feb 20, 2023

صفحه نخست » روزنامۀ هواداران علی اکبرهاشمی رفسنجانی به دلیل انتقاد از رئیسی تعطیل می‌شود

raeisi.jpgرادیو بین المللی فرانسه - ایرنا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران نوشت که روزنامۀ "سازندگی" وابسته به حزب "کارگزاران سازندگی" تعطیل شد. هیئت نظارت بر مطبوعات با اعلام این تصمیم و در توجیه آن، روزنامۀ هواداران علی اکبرهاشمی رفسنجانی را به "نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی طی ماه های گذشته" متهم کرد.

روزنامۀ "سازندگی" به تازگی با انتقاد از سیاست ها و مدیریت اقتصادی کشور اظهار داشت که دولت رئیسی برای رفع کسری بودجۀ خود به فروش یا در اصل به حراج اموال عمومی روی آورده است. روزنامۀ "سازندگی" رفتار گشت ارشاد با زنان را نیز مورد انتقاد قرار داده بود.

جمهوری اسلامی و به تبع دولت ابراهیم رئیسی با شدیدترین بحران اقتصادی خود روبرو است. علاوه بر تحریم ها، فساد و ناکارآمدی و سیاست ها و دخالت‌های پرهزینۀ جمهوری اسلامی ایران در جنگ های منطقه ای و فرامنطقه‌ای از عوامل مهم این بحران به شمار می روند.

امروز در تهران قیمت دلار برای اولین بار از مرز پنجاه هزار تومان عبور کرد، هر چند ابراهیم رئیسی مدعی شد که تورم تحت کنترل است و افزایش قیمت‌ها کاذب. با این حال، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در سخنان امروز خود در نشست علنی مجلس ضمن ابراز هشدار در اینباره از دولت رئیسی خواست که برای جلوگیری از سقوط بیشتر معیشت مردم توصیه های مجلس را برای تثبیت قیمت دلار به کار بگیرد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

فقر و گرانی طی هفته های گذشته بار دیگر به کاهش پنجاه درصدی مصرف گوشت قرمز و همچنین کاهش سی درصدی مصرف گوشت سفید منجر شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy