Tuesday, Feb 28, 2023

صفحه نخست » یک فرمانده تروریست نیروی قدس سپاه شناسایی شد

efsha.jpgاختصاصی ایران بریفینگ / امیر فرشاد ابراهیمی / یگان ۴۰۰ نیروی قدس ، یگانی است که مسئولیت ترور و ضربه زدن به منافع اسرائیل را در آسیای میانه و آسیای شرقی به عهده دارد . این یگان در پادگان امام علی نیروی قدس در شمال کاخ سعدآباد ستاد دارد و در کرج نیز چند پایگاه آموزشی و پشتیبانی دارد ، پادگان امام حسن مجتبی در شرق کرج از جمله آنهاست.

اسکای نيوز ۱۱ فروردین، امسال درباره این یگان خبر داده بودکه این یگان نيروی قدس سپاه پاسداران در ترکیه قصد انجام حمله تروريستی عليه اهداف غربی، اسرائيلی و يهودی را داشته است.

منابع اطلاعاتی همچنین به شبکه اسکای‌نيوز در بریتانیا گفته‌ بودند که یگان ۴۰۰ نيروی قدس سپاه عمليات تروریستی مهمی را در ترکیه تدارک دیده بودند و قصد داشتند «خيلی زود» نقشه خود را به اجرا بگذارد.

این عملیات با حضور به موقع نيروهای اطلاعاتی ترکیه کشف و در پی آن چند تن از عوامل آنها دستگير و بازداشت شدند.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

حامد عبداللهی و مجيد علوی، از جمله فرماندهان ارشد یگان ۴۰۰ نیروی قدس هستند، مجید علوی از جمله معاونان وزارت اطلاعات است که در زمان دولت محمود احمدی نژاد از وزارت اطلاعات به نیروی قدس سپاه پاسداران رفته است.

سرگرد پاسدار حسین رهبان معاون عملیات یگان ۴۰۰ نیروی قدس، به فرماندهی سرهنگ پاسدار حامد عبداللهی است.

حسین رهبان یک شبکه تروری را هدایت می کرده که علی فیضی پور و محمد رضا عربلو دو عضو دیگر این یگان نیروی قدس سپاه پاسداران در آن عضو بوده اند.

این شبکه در عراق و ارمنستان فعال بوده و در نظر داشت فعالیت خود را در اسرائیل نیز گسترش دهد.

در آبان ۱۴۰۱ حسین رهبان، فیضی پور را به شهر تفلیس گرجستان اعزام کرده بود که یک شهروند اسرائیلی را در گرجستان ترور کند. علی فیضی پو و محمدرضا عربلو در ۲۲آبان۱۴۰۱ در شهر تفلیس در حالی که در یک خانه در حال تجهیز یک بمب آهن ربایی برای ترور یک بازرگان اسرائیلی بودند بازداشت شدند و به عملیات ترور اعتراف کردند.

مشخصات حسین رهبان :

شماره ملی ۲۲۴۸۸۷۱۵۱۱

تاریخ تولد ۱۳۵۶/۶/۱

ساکن شهرک البرز تهران خیابان گلستان۲ پ ۲۵



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy