Thursday, Mar 2, 2023

صفحه نخست » گفت‌وگوی جنجالی کریستین امان‌پور با امیرعبداللهیان

amanpour.jpg- تجاوز به زنان در بازداشتگاه‌ها پذیرفتنی است؟

- خبرنگار ارشد سی‌ان‌ان در گفت‌وگویی جنجالی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را به چالش کشید

ایندیپندنت فارسی - کریستین امان‌پور، خبرنگار ارشد شبکه خبری سی‌ان‌ان، در گفت‌وگویی چالشی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، از او در مورد شکنجه و تجاوز جنسی به معترضان در ایران پرسید. امان‌پور در برابر انکارهای مکرر امیرعبداللهیان، به او یادآوری کرد که گزارش‌ها و تحقیقات متعددی از جنایات جمهوری اسلامی در این زمینه موجود است.

فیلم کامل این ویدئو بعدازظهر چهارشنبه، یکم مارس (۱۰ اسفند)، پخش می‌شود، اما در بخش‌هایی از آن که فعلا پخش شده است، می‌بینیم امیرعبداللهیان مدعی می‌شود که در «تظاهرات‌های صلح‌آمیز» در ایران هیچ کس دستگیر نشده و دستگیری‌ها تنها زمانی صورت گرفت که «افرادی از خارج کشور»، کار را به خشونت کشاندند.

امان‌پور با اشاره به یکی از گزارش‌های شبکه سی‌ان‌ان، می‌گوید: «خانمی هست که بیش از یک ماه در یکی از سلول‌های سپاه پاسداران بوده و سه مرد مختلف به او تجاوز کردند. او به این علت که به فکر خودکشی افتاده، با روحانی‌ای صحبت می‌کند و سی‌ان‌ان با آن روحانی گفت‌وگو کرده. آیا پذیرفتنی است که زنی که به هر دلیل دستگیر شده باشد، مورد تجاوز قرار گیرد؟»

در مقابل انکار امیرعبداللهیان، امان‌پور یادآوری می‌کند که علاوه بر سی‌ان‌ان، رسانه‌های متعدد دیگری همچون روزنامه نیویورک‌تایمز و نهادهای حقوق بشری نیز چنین مواردی را گزارش داده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

امیرعبداللهیان می‌گوید: «در مورد این خانم ایرانی من نمی‌توانم تایید کنم... حرف‌های بی‌اساس در فضای مجازی و رسانه‌ها زیاد گفته می‌شوند.»

در مقابل امان‌پور نیز تاکید می‌کند این گزارش «بی‌اساس» نیست و بر اساس گفت‌وگوی سی‌ان‌ان با خود این دختر و با یک روحانی در ایران تهیه شده است. وقتی امیرعبداللهیان سی‌ان‌ان را به پخش موارد «بی‌اساس» متهم می‌کند، امان‌پور چنین پاسخ می‌دهد: «نخیر چنین چیزی نیست. ما واقعیات را می‌گوییم.»

به گفته امان‌پور، کمک پهپادی تهران به روسیه و فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، از دیگر مسائلی است که در این گفت‌وگوی چالشی مطرح می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy