Tuesday, Mar 14, 2023

صفحه نخست » «ما اومدیم دوباره» ، اعتراضات شبانه در شهرهای ایران

demosreturn.jpgرادیو فردا - چندین منطقه شهر تهران، از جمله شهرک اکباتان، خیابان ستارخان، و تهرانپارس، همچنین مناطق گلشهر و گوهردشت کرج، و شهرهای مشهد، سنندج، کامیاران، ملایر و مهاباد شامگاه دوشنبه صحنه اعتراضات خیابانی بود.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که جمعی از ساکنان شهرک اکباتان در غرب تهران شامگاه دوشنبه ۲۲ اسفند با راهپیمایی در محوطه بلوک‌های این شهرک اقدام به سردادن شعارهایی چون «ما اومدیم دوباره، خیزش ادامه داره»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» کردند.

***

«فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی»، «آزادی اندیشه از پنجره نمیشه»، «مرگ بر حکومت بچه‌کش»، «جمهوری اسلامی نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» و «مرگ بر جمهوری اعدامی» از جمله دیگر شعارها در این راهپیمایی بود.

اعتراضات ساکنان پایتخت در این شب به خیابان ستارخان نیز کشیده شد، جایی که معترضان شعارهای ضد حکومتی از جمله «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ‌ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» سردادند.

همچنین جمعی از معترضان با برپایی تظاهرات در خیابان‌های منطقه تهرانپارس تهران به سردادن شعار علیه جمهوری اسلامی از جمله شعار «سفره ما خالیه خامنه‌ای جانیه»، پرداختند.

***

در شهر مشهد، زادگاه علی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی، نیز شامگاه دوشنبه تعدادی از معترضان به خیابان آمده و با برپایی تظاهرات به سردادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «تا آخوند وطن نشود، این وطن وطن نشود» و «خامنه‌ای بی‌ریشه، خیزش تموم نمیشه» اقدام کردند.

***

این شعارها امشب در منطقه‌های گوهردشت و گلشهر کرج و خیابان‌های مرکزی شهر قزوین نیز تکرار شد. معترضان در قزوین همچنین با سردادن شعار «ما تماشاگر نمی‌خواهیم به ما ملحق شوید» خواهان پیوستن عموم مردم به اعتراضات شدند.

چندین منطقه از شهر سنندج نیز عصر و شامگاه دوشنبه شاهد تظاهرات خیابانی جمعی از مردم بود. معترضان در سنندج که بخش عمده‌ای از آنها را زنان تشکیل می‌دادند با افروختن آتش و بستن برخی از خیابان‌ها اقدام به سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی کردند.

***

شعارهایی چون «زن، زندگی، آزادی»، «مرگ بر خامنه‌ای»، و «مرگ بر دیکتاتور» از جمله شعارهای معترضان در جریان اعتراضات خیابانی شامگاه دوشنبه بود.

جمعی از جوانان معترض سنندج نیز با برافروختن آتش در مسیر سنندج - کرمانشاه در این منطقه اقدام به تجمع کردند و شعار «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

در شهر کامیاران، یکی دیگر از شهرهای استان کردستان، واقع در ۶۰ کیلومتری سنندج، معترضان با برپایی تجمع در مناطق مرکزی این شهر، اقدام به آتش زدن لاستیک و بستن بخشی از خیابان‌های مرکزی این شهر کردند.

***

شهر مهاباد در استان آذربایجان غربی نیز دوشنبه شب شاهد تظاهرات جمعی از مردم بود و معترضان با افروختن آتش و بستن برخی از خیابان‌ها این شهر اقدام به سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و شعار «زن، زندگی، آزادی» کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy