Monday, Mar 20, 2023

صفحه نخست » اشکان خطیبی از ایران رفت "سینِ اول؛ سرنگونی"

01_khatibi2.jpgاعتمادآنلاین - اشکان خطیبی در یک پست اینستاگرامی خبر از مهاجرت از ایران داده است.

بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی نوشت: «‎اشکان خطیبی»، خواننده و بازیگر ایرانی، بیش از یک ماه است که از ایران خارج شده است.

برخی اطرافیان او از خروجِ زمینی این بازیگر از ایران به ترکیه و سپس مهاجرت اش به اسپانیا خبر داده اند.

عید امسال برای من مثل همین عکسهاست. ترکیبی از مرگ و زندگی. سردیِ خاکِ جاویدنامان و گرمیِ عشق و سوز و دادخواهیِ بازماندگان داغدارشان.

سال سیاهی بود. سیاهتر از همهٰ این ۴۴ سال. زنان و مردان و کودکان بسیاری جانشون رو از دست دادند. چشمهاشون رو. وطنشون رو. شغلشون یا حتی امکان ادامهٰ تحصیلشون رو. تعدادِ بیشماری در زندانها شکنجه و تفتیش عقیده شدند و آنها که زیر شکنجه جان ندادند به قید وثیقه و توبه و تعهد و پابند آزاد شدند... یا هنوز دربندند. و هزار مرثیه گویایِ دردهامان نیست.

اما من و تو که این نوروز را نفس میکشیم هنوز زنده ایم... زنده تر از همیشه. تا اینهمه خونِ بی‌گناه پایمال و این صداهای دربند خاموش نشوند. امید دارم که این نوروز برای ایرانیان آزادی و سرانجام دادخواهی به ارمغان بیاورد.

پ ن : متاسفم اگر در طول چند ماه گذشته نگرانتون کردم. حالا بهترم هرچند بعد از ۴۳ سال زندگی در ایران و پافشاری بر "ماندن و ساختن" مجبور شدم هر چه داشتم رو رها کنم و برم. فقط برای اینکه مجبور به سکوت نباشم. من فعالِ سیاسی نیستم اما اینها فجایع انسانیه و همینقدر میفهمم که نباید در برابرش سکوت کرد. از خانواده ام، وطنم، دوستانم، مخاطبینم و گروه چهارپایه عذر میخوام که بیرحمانه ترکشون کردم. منو ببخشید. دیگه نمیشد.

دیگه نمیتونستم. وقتی بیدار میشی دیگه نمیتونی خودت رو به خواب بزنی.

دیدار مون به روزِ آزادی/میدونِ آزادی
سینِ اول؛ سرنگونی.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy