Sunday, Apr 9, 2023

صفحه نخست » تذکر نمایندۀ مجلس به رادان

response.jpgبه جای احضار افراد بی‌حجاب به فکر تأمین امنیت باشیم

رادیو بین المللی فرانسه - یک روز بعد از آن که احمد رضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور اعلام کرد که از روز ۲۶ فروردین «برخورد جدی» با افراد بی‌حجاب آغاز خواهد شد، یکی از نمایندگان مجلس به او تذکر داد که تصمیم‌های وی در این مورد عملی نیست و بهتر است نیروی خود را صرف تأمین امنیت کند.

روز یکشنبه ۲۰ فروردین، سیدمرتضی حسینی، نمایندۀ میانه در جلسۀ علنی مجلس گفت: «کشف حجاب خلاف شرع و قانون است و باعث آزردگی مؤمنان می‌شود، اما تذکر بنده به سردار رادان اینست که احضار افراد و معرفی آنها به دستگاه قضا حکیمانه و عملی نیست».

حسینی که به جناح اصولگرا تعلق دارد تأکید کرد که هرگونه اقدام در مورد حجاب «باید مبتنی بر قانون مجلس باشد و ما نباید در دام جدیدی که دشمن برای ما پهن کرده است بیفتیم».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

او خطاب به رادان گفت: «بهتر است ما تمام توان خود را برای امنیت راه‌ها و جاده‌ها، مبارزه با افراد هنجارشکن، زورگویان و معتادان متجاهر بگذاریم».

یک روز قبل، احمدرضا رادان گفت که از روز شنبه ۲۶فروردین، افراد بی‌حجاب در خودروها، خیابان‌ها یا اماکن تجاری به «محاکم قضایی» معرفی خواهند شد.

وی با تأکید بر این که «بانوان عزیز ایران بانوان عفیفی هستند»، گفت که در واکنش به رفتار «عدۀ قلیلی» که حجاب را رعایت نمی‌کنند، نیروهای انتظامی با استفاده از « فناوری و هوشمندی و تجهیزات پیشرفته» بار اول به فرد خاطی تذکر خواهند داد، اما در دفعات بعدی «فرد با مدرک به دستگاه قضایی معرفی می‌شود».

به عنوان مثال، در واکنش به رفتار کسی که برای دومین بار حجاب را در داخل خودرو رعایت نکند، نیروی انتظامی خودرو را به سه شیوۀ مختلف توقیف می‌کند: «توقیف الکترونیکی یا توقیف در محل یا توقیف در پارکینگ»...

گذشته از برخی نمایندگان مجلس، بسیاری از صاحب‌نظران سیاسی و اجتماعی در ایران بارها به حکومت تذکر داده‌اند که برخورد با بی‌حجابی هیچ نتیجۀ مثبتی نخواهد داشت. به تازگی عباس عبدی در روزنامۀ اعتماد با بررسی برخی نظرسنجی‌ها نوشته است که «از نظر اکثریت مردم، حتی اگر حجاب واجب شرعی باشد ضرورتی به اجبار قانونی ندارد».

نحوۀ مبارزه با بی‌حجابی در درون حکومت جمهوری اسلامی باعث اختلاف نظرهای فراوان شده است. تغییر تدریجی عبارات و اصطلاحات استفاده‌شده از سوی مقامات نیز حاکی از بلاتکلیفی رژِیم در این زمینه است: اصطلاح «بدحجابی» که در سالهای گذشته بسیار رایج بود، در ماه‌های اخیر به «ضعیف‌الحجاب» تبدیل شد. اینک مراجع رسمی و نیروی انتظامی از مبارزه با «کشف حجاب» سخن می‌گویند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy