Tuesday, Apr 11, 2023

صفحه نخست » جناب شاهزاده! آیا اجازه داریم سوال کنیم چه کسانی را به گروه «منشور» پیشنهاد کردید و چه کسانی با پیوستن این افراد مخالفت کردند؟؛ ف. م. سخن

80841EDF-FD35-4479-A643-1657A1092B0B.pngالبته هنگام مبارزه و جنگ تن به تن با یک حکومت خونریز، گروه های سیاسی نمی توانند خیلی «روو» بازی کنند و باید به خاطر یک سری ملاحظات، برخی مسائل را علنی نکنند.

اما گروه موسوم به «منشور» که ابتدا هشت نفر بود و بعد به شش نفر تقلیل یافت، و دو تنِ کنار رفته یعنی گلشیفته فراهانی و علی کریمی، این قدر هواداران شان را قابل ندیدند که علت پیوستن و بعد گسستن شان را توضیح دهند و تنها خانم مسیح علی نژاد از طرف آنان و به جای آنان سخن گفت که چون کار گروه به برنامه ریزی رسیده است این دو تن از حضور در برنامه ریزی خودداری کرده اند (نقل به مضمون) و امروز سایت «ایران اینترنشنال» خبری از شاهزاده رضا پهلوی منتشر کرد که در آن آمده است:
«شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به عدم اجماع «بر سر پیوستن چهره‌های پیشنهادی به گروه منشور» خبر از ادامه همکاری با سایر گروه‌ها «پیرامون اصول حداقلی مشترک» داد.
وی این اصول را «دموکراسی سکولار مبتنی بر حقوق بشر، تمامیت ارضی ایران، و انتخاب شکل حکومت آینده با رای ملت ایران» عنوان کرد و گفت: «من خودم را فقط به حمایت و همکاری با یک گروه محدود نکرده‌ام، و همچنان در نقش مشوق و پشتیبان، بی‌طرفی نسبت به همه گروه‌ها را حفظ خواهم کرد.» [پایان خبر].

نظر به این که عملکرد گروه منشور، تا کنون هیچ چیز پنهان و عملگرایانه ی خاصی در بر نداشته و هر چه بوده کلی گویی های همیشگی بوده، گمان نمی کنم ایرادی از نظر سازمانی داشته باشد که جناب شاهزاده، برای روشن شدن افکار عمومی اولا بفرمایند که «چهره های پیشنهادی به گروه منشور» چه کسانی بوده اند و ثانیا «چه کسانی در گروه منشور مخالف حضور این افراد بوده اند» تا کسانی که عملکرد گروه منشور را دنبال می کنند، بر اساس این پیشنهاد و بعد عدم اجماع مطلع شوند که اعضای منشور به چه نحو فکر می کنند و دنبال چه تیپ افرادی برای سوار شدن شان به اتوبوس مجانی مورد نظر شاهزاده هستند.

البته اطلاعات غیر دقیقی به من رسیده است که شاهزاده خودشان نیز چندان تمایلی به ادامه مسیر با این اتوبوس ندارند و ترجیح می دهند از این اتوبوس پنچر و فرمان بریده پیاده شوند ولی به خاطر حفظ پرستیژ گروه و از هم نپاشیدن آن کماکان در اتوبوس مانده اند که توصیه من به ایشان این است که چنین محذوری را برای خود در نظر نگیرند چرا که زود پیاده شدن به مراتب عقلانی تر از به ته دره سقوط کردن است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy