Tuesday, Apr 11, 2023

صفحه نخست » ابرقدرت بدبخت

russia.jpgروسیه ابرقدرتی توسعه نیافته / اقتصادی ضعیف با موشک های هسته ای آخرالزمانی

خط هوایی روسیه به دلیل تحریم‌ها برای تعمیرات به ماهان‌ایر متوسل شد

رادیو فردا - با گذشت بیش از یک سال از تحریم‌های هوایی علیه ناوگان پروازی روسیه، این کشور یک فروند هواپیما از خط هوایی عمده خود را برای تعمیر به ایران فرستاده است.

مسکو تایمز روز دوشنبه، ۲۱ فروردین، خبر داد که یک فروند هواپیمای شرکت آئروفلوت، از مدل پهن‌پیکر ایرباس ای ۳۰۰-۳۳۰ روز ۱۶ فروردین راهی ایران شد تا کار تعمیرات آن از سوی شرکت هوایی ایرانی ماهان‌ایر در تهران انجام شود.

این نخستین بار در تاریخ فعالیت هوایی شرکت آئروفلوت است که یک هواپیمای آن برای تعمیر به ایران انتقال یافته و به نظر می‌رسد تا هنگامی که روسیه درگیر جنگ در اوکراین است، سخن از یک همکاری دامنه‌دار با ایران باشد.

شرکت آئروفلوت اعلام کرد که ماهان‌ایر به این دلیل انتخاب شده که تجهیزات، امکانات، مجوزها و تجربه غنی لازم در این زمینه را دارد.

بیانیه آئروفلوت ابراز اطمینان کرده که کار ایران در تعمیر هواپیما دارای کیفیتی در «سطح بالا» خواهد بود.

افشاگری واشنگتن پست: السیسی، رهبر مصر دستور ارسال محرمانه موشک به روسیه داده است

رادیو زمانه - واشنگتن پست سه‌شنبه ۲۲ فروردین / ۱۱ آوریل سندی را به تاریخ ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ منتشر کرده است که بر اساس آن عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر دستور تولید ۴۰ هزار موشک برای ارسال محرمانه به روسیه داده است. این سند که از شبکه اجتماعی «دیسکورد» به‌دست آمده مربوط به صورت جلسه گفت‌وگوهای السیسی با مقامات بلندپایه نظامی مصر است و در آن رئیس جمهوری مصر از طرح خود برای تأمین توپ جنگی و مهمات برای روسیه سخن می‌گوید و از مقامات می‌خواهد که این موضوع کاملاً محرمانه بماند «تا مشکلی با غرب پیش نیاید».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy