Monday, Apr 17, 2023

صفحه نخست » تمسخر شرم‌آور استاد موسیقی نواحی ایران در برنامه مهران رجبی

sharmavar.jpgایران وایر - تمسخر و تقلید بی‌ادبانه قطعه موسیقی فولکلور «شاره‌جان» اثر استاد برجسته موسیقی نواحی ایران در برنامه‌ تلویزیونی شبکه سه صدا و سیما، باعث انتقاد تند برخی رسانه‌های حوزه موسیقی و تکدر خاطر موسیقی‌دوستان شده است.

رسانه «موسیقی ما»، در واکنش به این برنامه نوشت: «در یک برنامه سرگرمی از شبکه سه صداوسیما که مهران رجبی اجرای آن را بر عهده داشت، بخشی از ترانه فولکلور «شاره جان» اثر استاد برجسته موسیقی نواحی، «سهراب محمدی»، پخش و از یک شرکت کننده خواسته شد تا صدای او را تقلید کند.»

به نوشته این رسانه حوزه موسیقی: «در همین ایام نوروز بود که تلویزیون به نمایش ساز پرداخت و موجی از امیدواری را ایجاد کرد که شاید تغییری در سیاست‌های کلان این سازمان درباره موسیقی به وجود آید. حالا اما بار دیگر در این رسانه اتفاقی رخ داده که موجب تکدر خاطر موسیقی‌دوستان شده است. در یک برنامه ترکیبی از شبکه سوم سیما که مهران رجبی اجرای آن را بر عهده داشت، بخشی از ترانه فولکلور «شاره جان» استاد برجسته موسیقی نواحی، سهراب محمدی، پخش و از یک شرکت‌کننده خواسته شد تا صدای او را تقلید کند. اتفاقی که منجر به توهین به ساحت موسیقی‌دانی شد که آخرین بازمانده بخشی‌های خودبند کرمانج شمال خراسان بود.»

***

واکنش آریا عظیمی نژاد به توهین تلویزیون به استاد سهراب بخشی: سکوت نخواهیم کرد

1559546_312.jpg***

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

سهراب محمدی متولد سال ۱۳۱۷ از کودکی در کنار پدر خود با فنون آوازی و دوتارنوازی آشنا و به ویژه در حماسه‌خوانی و منظومه‌خوانی‌های کرمانجی سرآمد شد. نخستین بار فوزیه مجد، مادر اتنوموزیکولوژی موسیقی نواحی، او را به جامعه هنری معرفی کرد، سهراب محمدی، نخستین خواننده کرمانج بود که همکاری خود را با رادیو آغاز کرد و در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و همین‌طور جشنواره‌های مختلف حضور داشت. این پیشکسوت موسیقی خراسان شمالی ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ درگذشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy