Monday, Apr 17, 2023

صفحه نخست » دستور ارشاد برای سانسور عکس محسن تنابنده و نام هومن سیدی خبرساز شد

ایران وایر - «محمد شایسته»، پخش‌کننده فیلم جنگ جهانی سوم، در پستی اینستاگرامی اعلام کرد که وزارت ارشاد برای حذف عکس «محسن تنابنده»، بازیگر و نام «هومن سیدی»، کارگردان فیلم از بیلبوردهای تبلیغاتی، عوامل فیلم را تحت فشار گذاشته است

story1.jpgدر این پست که روز سه‌شنبه۲۹فروردین‌ منتشر شده، پخش کننده فیلم جنگ جهانی سوم با انتقاد از وزارت ارشاد جمهوری اسلامی نوشت: «تا دیشب می‌گفتند اسم هومن سیدی را بردارید مجوز بیلبورد می‌دهیم، اسم کارگردان را حذف کردیم. امروز به شرکت تبلیغاتی گفتند عکس تنابنده هم باید حذف شود. در این صورت فقط عکس این خانه می‌ماند؛ مگر تبلیغ مشاور املاک می‌خواهیم بکنیم!»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

محسن تنابنده و هومن سیدی هر دو در ماه‌های گذشته و در جریان اعتراضات پس از کشته‌شدن «مهسا[ژینا] امینی» حمایت خود را از معترضان اعلام کردند.

تنابنده به‌عنوان بازیگر فیلم جنگ جهانی سوم با بازنشر پست محمد شایسته، از سیاست مقامات وزارت ارشاد جمهوری اسلامی انتقاد کرد.

مسوولان سینمایی وزارت ارشاد هنوز به این انتقاد پاسخی نداده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد تلاش برای حذف اسم و رسم این دو هنرمند، واکنشی باشد به حمایت آنان از معترضان.

محسن تنابنده در واکنش با اجرای حکم اعدام «محسن شکاری»، یکی از معترضانی که در جریان اعتراضات محله ستارخان در تهران بازداشت شده بود، در پستی نوشته بود: «افتخاری است هم‌نام تو بودن محسن جان.»

هومن سیدی، کارگردان فیلم هم که نامش از بیلبوردهای تبلیغاتی حذف شده، مدتی است عکس پروفایل صفحه‌ اینستاگرامش را به «کیان پیرفلک»، کودک ۹ ساله کشته شده در اعتراضات اخیر در شهر ایذه، اختصاص داده است.

هومن سیدی در مهر سال گذشته با انتشار عکسش در کنار «حسن روحانی»، رییس‌جمهوری سابق، نوشته بود: «این ننگ برای من هیچ‌گاه پاک نخواهد شد. انزجار دارم از خودم، از این که ساده‌لوحانه برای فردای بهتر قدمی در مسیر برداشتم.»

«محمدمهدی اسماعیلی» با مخاطب قرار دادن هنرمندان معترض گفته بود: «کسانی که اظهار پشیمانی کردند و به آغوش مردم و جامعه برگشته‌اند، تلاش می‌کنیم برای آن‌ها فضای کار را فراهم کنیم، اما کسانی که همچنان سر ناسازگاری با آرمان‌ها را دارند، قصه‌شان متفاوت است.»

فیلم جنگ جهانی سوم به‌عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۳ انتخاب شده و و اکران آن در سینماهای کشور هم آغاز شده است.

این فیلم اولین بار در اوایل سپتامبر۲۰۲۲، پیش از آغاز اعتراضات، در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز نمایش داده شد و دو جایزه در بخش افق، از جمله بهترین فیلم برای هومن سیدی، و بهترین بازیگر مرد برای محسن تنابنده را دریافت کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy