Thursday, Apr 20, 2023

صفحه نخست » سفر آقای رضا پهلوی به اسرائیل، کوروش گلنام

Kourosh_Golnam.jpg۱ ـ اگر آقای زید‌آبادی نسبت به سفر آقای رضا پهلوی به اسرائیل برآشفته شده و با دیدِ آلوده به ویروس مذهبی حکومت فاشیست اسلام ولایی مطلبی بنویسد و اظهار وجودی بکند که توشه و ذخیره‌ای برای روزمبادا و برای رضایت حکومت داشته باشد، خوب بر او ایراد زیادی نیست. دست‌کم در ایران زندگی می‌کند و از آن حکومتی که با همراهی‌ی خودش بر ایران فرمانروا و ماندگار شده است، چوبی هم خورده است.

مشکل کسانی در اپوزیسیون بیرون از ایران هستند که خود را عقل‌کل دانسته و ادعا دارند که راه حل همه مشکل‌ها در اختیار آنان و تفسیرهای تندوتیز و بی پشتوانه‌اشان است. در حالی‌که همه ما در بیرون از"خوانِ نعمت غرب" برخورداریم ولی شماری درکینه‌ورزی علیه غرب و هم‌کار و دوستِ غرب، اسرائیل، هیچ از حکومت اسلامی کم ندارند و هم‌چنان ضدیت و یا همآن مرگ بر اسرائیل و آمریکا در نوشته‌هایشان می‌درخشد. اینان هنوز در پرتو درخشان داده‌های نیم سده پیش سیر و سیاحت می‌کنند. برای نمونه هنوز درک نکرده‌اند اگر رضاشاه نبود ایران امروز کوچک‌تر از امروز و دستکم خوزستان از دست رفته بود و راه ترقی و پبشرفت بر ایران گشوده نمی‌شد. شماری از این مخالف‌گویان همیشگی و بیکاره هم‌چنان در تئوری‌هایِ رنگ‌باخته خود از مبارزه ضد‌امپریالیستی گامی پس نمی‌گذارند! ایران ویران شده است، کودکان ما را می‌کشند و یا با شرارت به آنان حمله شیمیایی می‌برند، فراوان نخبگان و مبارزان در زندان و زیر همه گونه فشار و شکنجه هستند، مردم برای رهایی از جان مایه می‌گذارند ولی بخل و حسادت این آقایان چنان پرده تاریکی بر چشمانشان کشیده است که چشم دیدن پیشرفت و کوشش دیگری برای رهایی ایران را ندارند. بارها به آنان گفته شده است اگر می‌توانید و کاری از دستِ شما برمی‌آید خوب پا پیش بگذارید. شما هم اگر می‌توانید تنها چند سدتن را گردبیاورید و کاری بکنید، توانایی دارید بر دولت‌ها فشار بیاورید و... حالا سوژه تازه یافته‌اند و آن سفر آقای رضاپهلوی به اسرائیل است که از دیدِ من کاری درست و بسیار مثبت است.

۲ ـ برای پیش‌گیری از هرگونه بدفهمی نیاز است اشاره کنم که نگارنده در ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ برابر با ۲۱ آپریل ۲۰۱۸ مقاله‌ای با تیتر "اسرائیل، می‌تواند بهترین هم پیمان ایران در منطقه باشد" نوشتم که در همین وب‌سایت گویا منتشر شد. در آن مقاله من دیدگاه خود را به روشنی در باره اسرائیل بیان داشته و بر پیشینه و دوستی دیرینه دوملت و پیشرفت‌های شگفت اسرائیل انگشت نهاده و این کشور را بهترین هم‌پیمان ایران آزاد و یاری دهنده برای بازسازی ایران شمرده است. بنا بر این روشن است من از سفر آقای رضا پهلوی به اسرائیل خشنود شده باشم.

۳ ـ نام نمی‌برم. خوانندگان گرامی خود خوانده و یا شنیده‌اند گه چه کسانی و با چه پیشینه‌ای کارگاه دشنام‌پراکنی و یا ایجاد شک و شبهه خود را برای این سفر به‌کار انداخته و خواسته یا ناخواسته در راستای هدف‌های شوم حکومت اسلامی علیه این سفر به کوشش پرداخته‌اند. زیرک‌ترینشان در مصاحبه‌ای از آقای منشه‌امیر می‌پرسد" چرا وزیر اطلاعات به استقبال شاهزاده رفته‌اند؟ " دقت کنید که چگونه می‌خواهد در ذهن شنونده پرسش ایجاد کند! مگر زنده یاد داریوش همایون وزیر اطلاعات نبود، آیا ایشان در همآن ساواک و سازمان امنیت آن زمان کشور بودند یا سازمان جداگانه‌ای داشتند؟ هر کشور سازمان یافته‌ای از این گونه سازمان‌ها دارد.

۴ ـ آقای عبدالله مهتدی در مصاحبه تازه خود با تلویزیون آمریکا به مورد درستی اشاره می‌کند که ما باید بیشترین ائتلاف ممکن از نمایندگان همه گروهایی که چهارچوب کلی تعین شده‌ای را بپذیرند را به وجود بیاوریم. در این راستا به پشتیبانی شورای تصمیم، شورای گذار، حزب یارسان و حزب آرا از منشور اشاره می‌کنند و می‌گویند در یکی دو ماه آینده شمار بیشتری به ائتلاف خواهند پبوست. متن کامل این مصاحبه که در برگیرنده نکته‌های جالبی است برای علاقه‌مندان در آدرس زیر:

https://youtu.be/7g3XT7lBzFw

اسراییل می‌تواند بهترین هم پیمان ایران در منطقه باشد، کورش گلنام



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy