Friday, Apr 21, 2023

صفحه نخست » رنج‌نامه خانواده حمید قره‌حسنلو، پزشک رادیولوژیست

ranjname.jpgرادیو بین المللی فرانسه - خانواده حمید و فرزانه قره‌حسنلو با انتشار یک «رنج‌نامه» از شکنجه و ضرب و شتم حمید قره‌حسنلو خبر داده و می‌گویند که طی دوره بازداشت یک دنده این پزشک شکسته و قسمتی از بینایی یک چشم خود را بر اثر آسیب به زجاجیه از دست داده است.

حمید قره‌حسنلو، پزشک رادیولوژیست و همسرش فرزانه از ۱۳ آبان ماه گذشته به اتهام قتل روح‌الله عجمیان در زندان هستند.

روح‌الله عجمیان از بسیجیانی بود که در سرکوب اعتراضات ایران شرکت داشت.

دادگاه بدوی حمید قره‌حسنلو را به اتهام «مشارکت» در قتل به اعدام و همسرش را به ۲۵ سال زندان محکوم کرد اما در دادگاه تجديد نظر به ترتيب به ۱۵ و ۵ سال حبس در تبعید محکوم شدند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

خانواده قره‌حسنلو در نامه خود که روز پنج‌شنبه ۳۱ فروردین منتشر شده با اشاره به اینکه «جرم آنها چیزی جز شرکت در مراسم چهلم حدیث نجفی نبود» در ادامه نوشته‌اند: « از بد حادثه در مسیر بازگشت با صحنه ضرب و جرح یک بسیجی به نام روح‌الله عجمان مواجه می‌شوند که بعدتر فوت می‌کند. حتی فیلم‌های ناقص و بريده بريده سستم امنیتی جمهوری اسلامی هم تائید می‌کند که زوج قره‌حسنلو در آن صحنه اقدامی نکرده‌اند.»

در ادامه نامه آمده: « حالا با این اتهام که چرا دکتر انسان‌دوست جان آن بسیجی را در بلوا نجات نداده است، باید ۱۵ سال به یزد تبعید شود.»

در این نامه همچنین آمده که دختر نوجوان این زوج بعد از «حمله شبانه ده نفر مسلح به خانه‌شان» دچار کابوس‌های شبانه شده است.

همچنین در این رنجنامه به درخواست فرزانه قره‌حسنلو برای شنیدن فایل صدای نوید افکاری اشاره شده که در آن می‌گوید: «شنیده بودم سر بی‌گناه پای دار می‌ره اما بالای دار نمی‌ره، ولی دروغه.»

خانواده قره‌حسنلو در این رنج‌نامه گفته‌اند که نمی‌دانند آنها باید به «کدامین گناه نکرده» مجازات شوند.

حمید قره‌حسنلو یکی از پنج نفری است که در جریان قتل روح‌الله عجمیان به اعدام محکوم شدند.

جمهوری اسلامی دو نفر از آنها، محمد مهدی کرمی و محمد حسینی را اعدام کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy