Saturday, Apr 22, 2023

صفحه نخست » اقدام نمادین دخترخوانده "گروگان بلژیکی" در ایران

رادیو بین المللی فرانسه - دخترخوانده الیویه واندکاستیل، امدادگر بلژیکی که در زندان جمهوری اسلامی محبوس است، در اقدامی نمادین، در اعتراض به بازداشت و زندان پدرخوانده‌اش، خود را در سلول کوچکی نمادین، حبس کرد. مانون برابانت، هدف از این اقدام را کمک به پدرخوانده‌اش برای رهایی از شرایط دشوار زندان، عنوان کرده است.

belgLarge.jpgمانون برابانت،‌ دختر خوانده‌ الیویه واندکاستیل، روز شنبه ۲۲ آوریل، از ساعت شش بعدازظهر به وقت محلی، در اعتراض به حبس پدرخوانده‌اش در زندان جمهوری اسلامی، در اقدامی نمادین، در بلژیک، به مدت ۲۴ ساعت خود را در سلولی دو متری حبس کرد و خواستار آزادی پدرخوانده‌اش، این شهروند بلژیکی، شد.

مانون برابانت، که نسبت به بدرفتاری با پدرخوانده‌‍‌اش در زندان جمهوری اسلامی معترض است، با زندانی کردن خود در یک سلول نمادین قصد دارد تا کُندی ملموس در روند مذاکرات برای آزادسازی این امدادگر بلژیکی را مورد تقبیح قرار داده و صدای اعتراض خود را به تصمیم‌گیران در بلژیک برساند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

سلول ۲ متریِ نمادینیِ که مانون برابانت، به مدت ۲۴ ساعت خود را در آن زندانی کرده است، از سلولی در ایران که اولیویه واندکاستیل به مدت ۱۴ ماه در آن زندانی بوده، الگو گرفته است.

مانون برابانت می‌گوید: ما در حال رسیدن به مرحله‌ای هستیم که دیگر بیان کلمات کافی نیستند و باید اقدامات قوی‌تری انجام شود و افکار عمومی را با نشان دادن شرایط واقعی آشنا کنیم.

دخترخوانده‌ الیویه واندکاستیل، یک ساعت پیش از ورود به سلول خود در میدان بزرگ شهر تورنه، واقع در ۸۵ کیلومتری جنوب بروکسل، گفت: کار سختی است اما می‌دانم که چرا این اقدام را انجام می‌دهم؛ می‌خواهم پیامی قوی به دولت بلژیک برسانم.

اولیویه واندکاستیل، امدادگر بلژیکی ۴۱ ساله، در اسفند ۱۴۰۰، توسط سپاه پاسداران دستگیر شد. این امدادگر بلژیکی به «جاسوسی» متهم شده است اما بلژیک اتهامات علیه این شهروندِ خود را «ساختگی» می‌داند.

حاجا لحبیب، وزیر أمور خارجه بلژیک، در اعتراض به شرایط حبس اولیویه واندکاستیل، هفته گذشته در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود، حسین امیرعبدالهیان، اعتراض دولت بلژیک نسبت به شرایط حبس این شهروند بلژیکی را ابلاغ و خواستار انتقال وی به کشورش شد.

خانواده این امدادگر بلژیکی، در آذر ۱۴۰۱، خبر دادند که اولیویه واندکاستیل به ۲۸ سال زندان محکوم شده اشت.

خبرگزاری قوه قضائیه (میزان)، در دی ماه گذشته، اتهامات اولیویه واندکاستیل را «جاسوسی، همکاری با آمریکا علیه ایران، قاچاق ارز به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار و پولشویی» عنوان کرد.

این امدادگر بلژیکی، همچنین، به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy