Monday, May 15, 2023

صفحه نخست » حمله به سفارت ایران در ایرلند

حمله چهار مرد ایرانی به سفارت جمهوری اسلامی در دوبلین پایتخت ایرلند

تصویر مرد در عکس با یک تابلو از چهره شاهزاده رضا پهلوی در دست مربوط به رضا یعقوبی ۴۱ ساله یکی از چهار مردی است که به قید وثیقه آزاد شدند.

arrest.jpgپلیس ایرلند حمله کنندگان به سفارت جمهوری اسلامی در ایرلند را بازداشت کرد.

ایرنا - پلیس ایرلند چهار نفر که قصد آسیب زدن به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی در دوبلین را داشتند، بازداشت کرد.

نشریه ایریش اگزماینر در گزارشی نوشت که پلیس ایرلند، این افراد را حوالی ساعت ۲۳ روز جمعه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲)، در مرکز دوبلین بازداشت کرد. آن‌ها شب را در بازداشت سپری کرده و روز شنبه در دادگاه حاضر شدند.

افراد مهاجم بر اساس این گزارش متهم هستند که به دیوارهای خارجی سفارت ایران آسیب زده‌اند. یکی از آن‌ها همچنین با اتهام حمل پیچ‌گوشتی برای خارج کردن تابلوی سفارت و تجاوز به یک اقامتگاه خصوصی مواجه است.

ایریش اگزماینر نوشت که قاضی پرونده، بعد از استماع شواهد پلیس و دفاع نکردن مهاجمان از اتهامات وارده، آن‌ها را تا اطلاع بعدی با قید وثیقه و ممنوعیت از تردد در نزدیکی ساختمان سفارت ایران آزاد کرده است. بر اساس حکم صادره افراد مهاجم موظف هستند تا سه روز در هفته در ایستگاه پلیس حاضر شده و خود را معرفی کنند.

آقای خسروآبادی که در دادگاه شرایط وثیقه خود را به چالش می کشید از قاضی پرسید: "چرا باید از سفارت دور بمانم؟"

او گفت: "ببخشید قربان، آن افراد داخل سفارت مردم را می کشند، آیا واقعا نمی دانید آن افراد پشت آن دیوارها جنایتکار هستند؟"

به گفته پلیس اسامی این چهار نفر به این ترتیب است: اسماعیل محمدی ۲۵ ساله، نیکروز اسماعیل زاده ۵۰ ساله، رضا یعقوبی ۴۱ ساله و سعید خسروآبادی ۲۸ ساله.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy