Saturday, May 27, 2023

صفحه نخست » نگرانی از فروریختن "دیوار برلین" نظام

hamedani.jpgنماینده خامنه‌ای مخالفت‌ها با حجاب اجباری را به فروریختن دیوار برلین تشبیه کرد

نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در استان البرز و امام جمعه کرج، درباره ناکافی بودن لایحه موسوم به «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» برای اعمال حجاب اجباری سخنرانی و مخالفت‌ها با حجاب اجباری در ایران را به «فروریختن دیوار برلین» تشبیه کرده است.

محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه کرج تصویب احتمالی لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» را ناکافی دانسته گفته «با طرح هایی که دشمنان دارند این لایحه نمی تواند جلوی فروریختن دیوار برلین را بگیرد».

دیوار برلین که پیش از اتحاد آلمان، بخش شرقی و غربی آن را از هم جدا می کرد، در آبان ۱۳۶۸ به دست شهروندان آلمان شرقی فروریخت و به نمادی از پایان دوره کمونیسم و فروپاشی آن در اروپا بدل شد.

چند هفته پس از شروع اعتراضات در ایران که با مرگ مهسا امینی در زمان بازداشت توسط گشت ارشاد آغاز شد، در سی و سومین سالروز فروریختن دیوار برلین، مراسمی در این شهر برگزار و نقاشی بزرگی از خانم امینی در کنار دیوار برلین کشیده شد.

در ماه‌های اخیر زنان ایرانی به شکل چشمگیرتری در مخالفت با اعمال حجاب اجباری، از پیروی از الگوهایی که حکومت ترویج می کند، خودداری کرده‌اند.

نماینده آقای خامنه‌ای در استان البرز در مخالفت با لایحه تشدید سختگیری های درباره اعمال حجاب اجباری گفته «لایحه قطعی را دیدم که درآن مواردی است اگر اجرایی شود بازدارندگی لازم را دارد» اما «روح کلی این لایحه آن چیزی نیست که بخواهد با دشمنی های ریشه‌داری که با ایران اسلامی دارند، مبارزه کند».

امام جمعه کرج گفته «پس از مدت‌ها که منتظر بودیم و مجلس به ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی به وظیفه خود عمل نکردند». او گفته «روند رشد و ولنگاری از طرح ها و لایحه سرعتش بیشتر بود».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy