Tuesday, May 30, 2023

صفحه نخست » حسن خمینی: اصل امام است، هر چیزی که با امام در تضاد است باید کنار برود

hassanKH.jpg- حسن خمینی پدربزرگش روح‌الله خمینی، رهبر پیشین جمهوری اسلامی، را «اصل» خواند و گفت هر چیزی که با خمینی در تضاد است، «باید کنار برود.»

- او با گلایه از بی‌توجهی بسیاری از نهادهای فرهنگی کشور به خمینی افزود که او «هویت تمام جمهوری اسلامی» است و «همه چیز را باید با امام مقایسه کرد.»

***

رادیو زمانه - سید حسن خمینی، نوه خمینی که از او به عنوان «یادگار امام» یاد می‌کنند در مراسمی در حسینیه جماران گفت: «امام تنها متعلق به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام نیست، بلکه تفاوت امام با تمام بزرگان است که همه هویت جمهوری اسلامی امام است. اگر دیگران فکر کنند که پرداختن به آثار امام تنها وظیفه مؤسسه است، کار به جایی نمی‌رسد.»

او در ادامه گلایه‌اش از روند موجود افزود: «باید از بسیاری از نهادهای فرهنگی کشور گله کرد که نسبت به امام یا بی‌توجه‌ هستند یا یا کم‌توجه، نمی‌خواهم نام بیاورم اما این‌ نهادها یا تحلیل غلط دارند و یا توجه ندارند. بحث بر سر فرد یا شخص نیست، بلکه امام هویت تمام جمهوری اسلامی است.

همه چیز را باید با امام مقایسه کرد؛ همچون قرآن که در دین بستر است و همه چیز دین با قرآن قیاس می‌شود، در انقلاب اسلامی نیز همه چیز با امام قیاس می‌شود.» سید حسن خمینی سپس گفت: «اصل، امام است. هر چیزی که با امام در تضاد است باید کنار برود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy