Tuesday, Jun 13, 2023

صفحه نخست » یک مدل و فعال تراجنسیتی در کاخ سفید برهنه شد و با بایدن دست داد

biden.jpgرز مونتویا ترنس‌جندر ۲۷ ساله در جشن افتخار دگرباشان در کاخ سفید سینه برهنه‌اش را به نمایش گذاشت

ایندیپندنت فارسی - رز مونتویا، مدل و فعال تراجنسیتی که به مراسم جشن دگرباشان به کاخ سفید دعوت شده بود، با ویدیو و عکس‌هایی از آن روز در حالی که با جو بایدن دست می‌دهد و در حیاط محل سکونت رئیس‌جمهوری آمریکا بالاتنه برهنه خود را به نمایش می‌گذارد، خبرساز شده است.

برخی رسانه‌ها و کاربران رسانه‌های اجتماعی نوشته‌اند که رئیس‌جمهوری جو بایدن و بانوی اول آمریکا، جیل بایدن، جشن افتخار دگرباشان را در کنار «چهره تاثیرگذار در رسانه‌های اجتماعی» (اینفلوئنسر) تراجنسیتی برهنه‌ای برگزار کردند که در حیاط چمن جنوبی کاخ سفید می‌رقصید. این اولین بار نیست که رفتار یا سخنان جو بایدن خبر ساز شده است و رای‌دهندگان آمریکایی درباره صلاحیت او برای اداره کشور ابراز تردید کرده‌اند.

مونتویای ۲۷ ساله ویدیوی صحنه برهنه شدن خود را شامگاه دوشنبه برای دنبال‌کنندگان ۱۳۰ هزار نفری خود در صفحه اینستاگرامش به نمایش گذاشت و گفت: «برهنه کردن بالاتنه در شهر واشنگتن قانونی است و من برای رها کردن پستان‌هایم از این جنبش حمایت می‌کنم.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

ویدیوهای دیگری از او در این مراسم منتشر شده که نشان می‌دهد مونتویا با پرچم رنگین‌کمانی در مقابل محل سخنرانی جو و جیل بایدن می‌رقصد.

بایدن در سخنانی در این مراسم خطاب به جامعه دگرباشان گفت:‌ «شما شجاع‌ترین و الهام‌بخش‌ترین افرادی هستید که می‌شناسم.» او قبلا پسر جنجالی‌اش هانتر بایدن را که مدت‌ها است تصاویر برهنه‌ و دیگر محتوای جنجالی لپ‌تاپ او در رسانه‌ها منتشر شده و به تخلف فساد مالی و دریافت رشوه متهم است، «باهوش‌ترین فردی که می‌شناسم» خوانده بود. بایدن و همسرش با رز مونتویا دست دادند و با او عکس گرفتند.

رئیس‌جمهوری بایدن در سخنرانی‌اش در جشن افتخار دگرباشان در کاخ سفید همچنین گفت: «من و جیل و کامالا و داگ (معاون ریاست‌جمهوری و همسرش)، و تمامی دولت هر آنچه که بتوانیم در پیشبرد برابری جامعه دگرباش در سراسر کشور انجام می‌دهیم.»

رز مونتویا که اکنون خود را به‌عنوان یک شهروند ترنس‌جندر معرفی می‌کند و در رسانه‌های اجتماعی چون تیک‌تاک طرفداران زیادی دارد، با جنسیت مذکر متولد و در شهر کوچکی در آیداهو بزرگ شد و پدرش کشیش بود.

مونتویا درباره برهنه کردن سینه‌اش در مراسم کاخ سفید نوشت: «چطور است که اگر حالا سینه‌ام را نمایش بدهم نامناسب یا غیرقانونی است، اما همین کار قبل از آن که بگویم ترنس‌ام، اشکالی نداشت؟»

او در وب‌سایت خود نوشت که در دوران تحصیل در کالج در نمایش‌های «درگ‌کویین» شرکت می‌کرد و در سال ۲۰۱۵ با شروع هورمون‌درمانی اعلام کرد که تراجنسیتی است و نام خود را به رزالین تغییر داد. یک سال بعد اعلام کرد که دوجنس‌گرا است و بعد در سال ۲۰۱۹ گفت که جنسیتش غیرباینری یا غیردوگانه است.

مونتویا که تاکنون چند عمل جراحی تغییر جنسیت انجام داده در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان یکی از «سیاست‌گذاران و مدافعان تغییر جهان دگرباشان» معرفی شد و این هم‌زمان بود با تلاش ایالت‌های جمهوری‌خواه در سراسر آمریکا برای فعال کردن طرحی که از جمله به‌دنبال منع حضور افراد ترنسجندر به‌عنوان مدرس مسائل جنسیتی به کودکان در دبستان‌ها و یا شرکت آنان در تیم‌های ورزشی زنانه یا رختکن تیم‌های ورزشی زنان می‌شود.

رز مونتویا چنان که در وب‌سایتش مدعی شده است قبلا در دانشگاه‌های معتبر آمریکایی چون ییل و استنفورد سخنرانی کرده است و در لس‌انجلس زندگی می‌کند.

شماری از رسانه‌ها و چهره‌های محافظه‌کار آنچه را در جشن دگرباشان در کاخ سفید رخ داد، به باد انتقاد گرفتند. یکی از منتقدان با انتشار تصویر برهنه مونتویا در حیاط کاخ سفید در توییتر خود نوشت: «نه. این عکس جدیدی از لپ‌تاپ هانتر نیست و صحنه‌ای از جشن افتخار کاخ سفید به میزبانی جو بایدن است.»

آمریکایی‌های بسیاری برهنگی در آن جشن را «منحرف و مجرمانه» توصیف کردند و نوشتند که این صحنه‌ غیرقابل باور است و خواستار توضیح شدند. برخی دیگر از جمله کمیسرسابق پلیس نیویورک نیز نوشت که معلوم نیست چه کسی کاخ سفید را اداره می‌کند و به این افراد اجازه چنین رفتارهایی می‌دهد. برنارد کریک افزود: «می‌دانیم که جو بایدن کاخ سفید را اداره نمی‌کند. او حتی نمی‌داند که کجا است. پس چه کسی عامل این شرمساری بین‌المللی است؟»

شماری از مجریان تلویزیونی و تهیه‌کنندگان شناخته‌شده پادکست در آمریکا نیز برهنه شدن چهره تاثیرگذار در رسانه‌های اجتماعی ترنسجندر در کاخ سفید را «رقت‌بار» و «مایه شرم کشور» توصیف کردند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، جشن افتخار دگرباشان را با مهمانانی از جامعه رنگین‌کمانی آمریکا و در حالی در کاخ سفید جشن گرفت که پرچم رنگین‌کمانی در میان دو پرچم آمریکا به نمایش گذاشته شده بود. منتقدان همچنین گفتند که طبق قوانین پرچم آمریکا باید در مراسم مختلف در مرکز نمایش پرچم‌ها باشد و قرار دادن پرچم رنگین‌کمانی در وسط مخالف قوانین پرچم آمریکا بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy