Friday, Jun 16, 2023

صفحه نخست » ادامه حملات فیزیکی و سریالی به روحانیون

seriali.jpgمتهم مترو رودکی بازداشت شد

رسانه‌های ایران هفته گذشته اعلام کرده بودند که محمدرضا حبیبیان، شهروند و جانباز بابلسری، به جرم ‏قتل عباسعلی سلیمانی، امام‌جمعه سابق زاهدان، به اعدام محکوم شده است

ایندیپندنت فارسی - قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۲۶ خرداد اعلام کرد که در تهران، یک شهروند را به اتهام حمله به یک روحانی شناسایی و بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه، جوان بازداشت‌شده روز ۲۲ خرداد در حوالی خیابان رودکی تهران با وسیله‌ای نوک‌تیز به جابر رضایی ۴۱ ساله، روحانی و امام جماعت سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، حمله کرده است و پس از مجروح کردن این روحانی، متواری شده است.

در ادامه، با دستور دادستانی تهران، تحقیق برای شناسایی و پیدا کردن این جوان آغاز شد و در نهایت او را بازداشت کردند. درباره انگیزه این فرد برای حمله به جابر رضایی خبری منتشر نشده است.

میزان نوشته است که پس از خارج شدن این روحانی از ایستگاه مترو خیابان رودکی در تهران، پسر جوان او را از ناحیه گردن هدف ضربات جسمی نوک‌تیزی قرار داد. میزان مصدومیت جابر رضایی را «سطحی» گزارش کرده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

طی ماه‌های گذشته و پس از آغاز خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی، موارد متعدد حمله به روحانیون در خیابان‌ها یا اماکن عمومی شهرهای ایران گزارش شده است.

در تازه‌ترین مورد، امام جماعت مسجدی در روستای احمدآباد از توابع ساوه در استان مرکزی، بامداد یکشنبه ۱۷ اردیبهشت، در راه بازگشت از مسجد، با چاقو هدف حمله قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده بود.

در یکی از مهم‌ترین نمونه‌های این نوع حملات، ششم اردیبهشت امسال، عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جماعت سابق شهرهای زاهدان و کاشان، با شلیک گلوله‌ نگهبان بانک در بابلسر کشته شد. اطرافیان محمدرضا حبیبیان، ضارب این روحانی، در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی خبر دادند که او جانباز جنگ ایران و عراق است و انگیزه‌اش از این قتل فقر و مخالفت بانک با اعطای وام به او و همچنین خشم او از نظام جمهوری اسلامی و روحانیون بوده است.

رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی ایران در هفته گذشته اعلام کردند که محمدرضا حبیبیان به جرم قتل عباسعلی سلیمانی در دادگاه اولیه به اعدام محکوم شده است.

همان روز، در بلوار مرزداران در پایتخت ایران، فردی با خودرو پراید یک روحانی را وسط خیابان زیر گرفت و فرار کرد. پلیس تهران هنوز موفق نشده است این فرد را شناسایی و بازداشت کند.

روز نهم اردیبهشت نیز رسانه‌های داخل ایران خبر دادند که فردی در قم با خودرو دو روحانی را زیر گرفته و سپس از خودرو پیاده شده و با چاقو آن‌ها را از ناحیه گردن و پهلو زخمی کرده است.

در همین حال، روز دهم اردیبهشت، سرگرد علیرضا شهرکی، رئیس پلیس آگاهی شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان، هدف تیراندازی سرنشینان یک دستگاه پژو پارس قرار گرفت و کشته شد.

همچنین، روز پانزدهم اردیبهشت، مرگ یک روحانی جوان به نام ابراهیم فاضل، در ساحل شهرستان بابلسر در مازندران، خبرساز شد. مقام‌های محلی اعلام کردند که علت مرگ او غرق شدن در دریا هنگام شنا بوده است، اما شماری از شهروندان بابلسری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایندیپندنت فارسی، ضمن تکذیب شنا کردن این روحانی در دریا به‌علت دمای پایین هوا و طوفانی بودن دریا در آن روز، احتمال ربایش و کشته شدن او به دست افراد ناشناس را مطرح کردند.

به نظر می‌رسد حملات فیزیکی به روحانیون و چهره‌های وابسته به نظام پس از سرکوب اعتراض‌های خیابانی و هم‌زمان با گسترده‌تر شدن فقر در ایران در حال تبدیل شدن به رویه‌ای‌ سریالی است؛ پرونده‌ای که برای پایان آن نمی‌توان تاریخ دقیقی متصور بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy