Wednesday, Jun 21, 2023

صفحه نخست » سیاست به زبان ساده برای یاسمن پهلوی، فرزانه روستایی

roostaee.jpgفرزانه روستایی - اولین کسی که عکس امام را در ماه دید یا ابله مادرزاد بود یا مامور رابط حوزه علمیه و سفارت انگلیس. توافق «نفت در برابر غذا» با آمریکا بزودی کشور را مانند عراق دوران صدام حسین درگیر خسارات هولناکی خواهد کرد. به همین دلیل تا دیر نشده باید به خود بیاییم و به آرامی یکدیگر را ادیت کنیم. کاش به کابوس امروز دچار نبودیم و می شد به سال ۵۶ بازگشت و روند این انقلاب زشت ویرانگر را در همان نطفه متوقف و خفه کرد. اگر نمی توانیم چنین کنیم پس وسواس به خرج بدهیم و انحرافات خود را اصلاح کنیم.

تقریبا کسی از سیاسیون داخل و خارج از نظام تردید ندارد که کشور را با این وضعیت نمی توان اداره کرد و بزودی روند امور از دست خارج می شود. وقتی ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نظام در یک پیام شش خطی بر صفحه یادبود آرامگاه سیمون دوبوار در ونزوئلا شش غلط املایی و انشایی داشته است می شود حدس زد که با این هیات دولت ابله بر سر اقتصاد و امنیت ملی و محیط زیست چه می آید و چه خواهد آمد.

بسیاری از صاحبنظران معتقدند که مسئولان نظام همگی سه ویژگی مشترک دارند: به اتفاق بیسواد، بیشعور، و دزد هستند. اتفاقا روند اتفاقات و بحران های مدیریتی نیز حضور این سه عامل را در گفتار و رفتار مسئولان بوضوح نمایش می دهد.

به این فکر کنیم که آن زایمان مورد انتظار و آن Big Bang رخ دهد و بخشی از پتانسیل مردم ایران که ایرانیان خارج از کشور هستند درگیر تفکراتی باشند که هیچ تناسبی با واقعیت و امکان پذیری جامعه ایران نداشته باشد. چه قشنگ گفت آن دختر ایران، قهرمان ملی بهاره هدایت که اینقدر در پی ایده آلهای بزرگ و حرف های گنده گنده نروید و بر حداقل های قابل اطمینان توافق کنید که زمان بشدت دارد از دست می رود.

در همین راستا شعار «مرگ بر سه فاسد ملا چپی مجاهد» در شرایط فعلی اگر همان کارکرد عکس امام سال ۱۴۰۲ در ماه را نداشته باشد قطعا نماد عکس خامنه ای یا پوتین در ماه است که باید به عنوان یک تهدید ملی فرصت سوز به آن پرداخت. خانم یاسمن پهلوی همسر شاهزاده پهلوی به عنوان یک کاراکتر مطرح اجتماعی امروز از این سیاست و منطق دفاع می کنند و بر آن اصرار دارند. این در حالی است که کسانی که به رسانه ها دسترسی دارند و شناخته شده اند بیشتر از دیگران باید بر همبستگی و تنش زدایی در روزهای سخت متمرکز شوند.

از سویی، قضاوتی که نسبت به رفتارهای تند و بی پروای هواداران پادشاهی با دیگران در اذهان شکل گرفته این ضرورت را در ذهن فعال می کند که کلا جریان پادشاهی خواهی نیز باید خود را از چنین شعارهایی پالایش کند. زیرا جامعه ایران برای فردا به همه پتانسیل های موجود خود ، و از همه جناح ها نیاز دارد و باید مانع ریزش اعتبار و وزن هر جریان سیاسی شد که طیف هایی از مردم ایران در داخل و خارج از کشور هوادار آن هستند.

در شرایطی که کلیت کشور و سرنوشت ایرانیان بیش از هر زمان دیگری در معرض تهدید و خسارت های برگشت ناپذیر قرار دارد هر تفکر و کلام فکر نشده و تفرقه انداز از جانب هر طیف و گروهی را یا باید به حساب بیشعوری ریشه ای گذاشت و یا محصول همکاری با دستیاران اسدالله اسدی در سراسر اروپا و آمریکاست که دارند در زیر پای ایرانیان داخل و خارج از کشور خندق هایی حفر می کنند تا مافیای سپاه و نظام آخوندی بمانند و دوباره یکی دو نسل را درگیر خود کنند.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy