Tuesday, Jun 20, 2023

صفحه نخست » حمله پلیس آلبانی به پایگاه های مجاهدین

albany.jpgشورای ملی مقاومت ایران: یک نفر کشته شد

رادیو فردا - گزارش‌های متناقضی در آلبانی در خصوص حمله پلیس این کشور به «پایگاه های اشرف ۳ و اشرف ۴» متعلق به سازمان مجاهدین خلق ایران در این کشور منتشر شده است.

«آلبانیا دیلی نیوز» گفته است که پلیس آلبانی روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد، این بازرسی را به دلیل شک و تردید نسبت به حضور عوامل حملات سایبری در این پایگاه ها و احتمال نفوذ نیروهای امنیتی حکومت ایران انجام داد.

در مقابل، شورای ملی مقاومت ایران، نزدیک به سازمان مجاهدین خلق ایران، در بیانیه‌ای از «حمله ناگهانی» پلیس آلبانی به پایگاه اشرف ۳ نوشته و گفته است که یکی از اعضای این سازمان بر اثر حمله پلیس کشته شده است.

***

به نوشته «آلبانیا دیلی نیوز»، افسران پلیس آلبانی با تصمیم «دادستان ویژه مبارزه با فساد و جرایم سازمان‌یافته» به اردوگاه‌های اشرف ۳ و اشرف ۴ در مانز رفتند.

به گزارش «آلبانیا دیلی نیوز»، پلیس آلبانی مشکوک است که احتمالا افرادی در این کمپ‌ها هستند که دست به حملات سایبری زده‌اند.

اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران پس از انتقال از عراقُ‌در آلبانی مستقر شده اند.

«آلبانیا دیلی نیوز» وضعیت در پایگاه های سازمان مجاهدین خلق ایران را «آرام» خواند و گفت بازرسی‌ها در داخل آن ادامه دارد. اما گزارش برخی رسانه‌های دیگر از درگیری میان اعضای مجاهدین با پلیس آلبانی خبر داده‌اند.

«آلبانیا دیلی نیوز» نوشت که پلیس از افرادی که مظنون به نفوذی‌های حکومت ایران برای حمله یا انجام حملات سایبری در آلبانی هستند، بازجویی می‌کند.

albanyLarge.jpgبه گفته این رسانه، این اقدامات پس از آن انجام می‌شود که اعضای مجاهدین خلق در مانز خواستار برگزاری تظاهراتی در روز اول ژوئیه در محوطه پایگاه شان شدند.

«آلبانیا دیلی نیوز» می‌گوید کنترل‌ها پیش از سازماندهی تظاهرات یکم ژوئیه به منظور جلوگیری از هرگونه رویداد احتمالی انجام می‌شود.

این گزارش می‌گوید گزارش‌های مختلفی از سوی خود رهبران کمپ مجاهدین منتشر شده است احتمال وجود افراد نفوذی را می‌دهند.

اما شورای ملی مقاومت ایران در بیانیه‌ای، بازرسی گزارش شده پلیس آلبانی را «حمله ناگهانی» و اقدامی «جنایت کارانه و سرکوب گرانه» خواند.

این شورا بدون اشاره به دلیل یا دلایل حمله پلیس آلبانی نوشت: «به درخواست فاشيسم دينی حاكم بر ايران، صبح روز سه شنبه حدود ۱۰۰۰ پليس آلبانی در يك اقدام جنايت كارانه و سركوب گرانه به اشرف حمله كردند. بسياری از درها و كمدها و وسايل را شكستند و با گاز اشك آور و گاز فلفل به ساكنان حمله كردند. بسياري از كامپيوترها را شكسته و يا با خود برده اند.»

بر اساس بیانیه شورای ملی مقاومت ایران، در پی اين حمله، علی مستشاری از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران کشته شد و بيش از ۱۰۰ تن در اثر گاز فلفل مصدوم شدند.

این گزارش می گوید که حال برخی از مصدومان «وخيم است و شماری به بيمارستان مادر ترزا در تيرانا منتقل شدند.»

ٖشورای ملی مقاومت ایران، رفتار پليس آلباني را «يادآور حملات جنايت كارانه نيروهاي مالكی به اشرف در عراق در فاصله سال هاي ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ میلادی» دانست. اشاره این سازمان به حملات نیروهای عراقی به پایگاه سازمان مجاهدین خلق ایران در عراق بود. در آن حملات، حدود ۱۰۰ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران کشته و صدها تن زخمی شدند.

این شورا از «دولت آمريكا و ملل متحد كه امنيت و سلامت ساكنان اشرف را بارها تضمين كرده اند»، خواست اين «رفتار جنايتكارانه و وحشيانه را محكوم كنند و تضمين هاي لازم را براي ممانعت از اين رفتارهای غير قانونی كه بسياری از معاهدات بين المللی از جمله كنوانسيون پناهندگی، اعلاميه جهانی حقوق بشر و كنوانسيون اروپايی حقوق بشر را نقض مي كند به عمل بياورند.»

مقامات آلبانی پیشتر و در جریان اعتراضات سال گذشته، از معترضان در ایران حمایت کرده بودند. در عین حال، حمله سایبری به آلبانی به قطع مناسبات تیرانا با تهران منجر شد.

در این حال روز سه شنبه تجمعی از سوی هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران در مقابل سفارت آلبانی در پاریس برگزار شد که در آن «حمله» نیروهای پلیس آلبانی محکوم شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy