Saturday, Jun 24, 2023

صفحه نخست » سرايت شورش به بلاروس؟ فراخوان یک فرمانده نظامی بلاروسی برای سرنگونی لوکاشنکو

فرمانده پیشین یک تیپ نیروی هوایی بلاروس خطاب به مردم روسیه متعهد شد به زودی رئیس جمهوری جدیدی جایگزین پوتین خواهد شد

belarus.jpgالعربیه - به نظر می‌رسد شورش نظامیان گروه «واگنر»علیه رهبران نظامی- سیاسی مسکو طی ساعات گذشته، برخی از رهبران جدایی‌طلب یا مخالفان حکومت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس را به سرپیچی از اوامر حکومت و دست‌زدن به شورش، ترغیب کرده است.


والری ساخچیک، فرمانده نظامی مخالف حکومت لوکاشنکو، شنبه 3 تیر طی ویدئویی با حمله به آنچه که آن را «رژیم فاسد روسیه» توصیف کرد برای کودتا علیه لوکاشنکو، تنها متحد پوتین، فراخوان داد.

فرصتی تاریخی

این فرمانده جدا شده از حکومت بلاروس و بنیانگذار نخستین گردان نیروی هوایی نیروهای مسلح اوکراین، در ویدیویی که مشاور وزیر کشور اوکراین در حساب کاربری خود در «توئیتر» نشر کرده، از شهروندان بلاروسی خود خواست از این فرصت تاریخی، نهایت استفاده را ببرند.

ساخچیک با اعلام این که روند فروپاشی نظام فاسد روسیه، آغاز شده، پیش‌بینی کرد که یوگنی پریگوژین، رهبر گروه «واگنر» بر پوتین پیروز شود.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه


او همچنین تاکید کرد که ارتش بلاروس باید از این فرصت تاریخی برای سرنگونی لوکاشنکو استفاده کند.


ساخچیک قبل از جدا شدن از ارتش، سمت فرماندهی تیپ در نیروی هوایی بلاروس را بر عهده داشت ولی در پی تهاجم روسیه به خاک اوکراین، چندین‌بار نیروهای بلاروس را به مخالفت با شرکت در هرگونه حمله علیه اوکراین فراخواند.


این فراخوان او اما پس از اعلام شورش پریگوژین، علیه فرماندهان ارتش روسیه و انتقاد از پوتین به دلیل خائن قلمداد کردن گروه «واگنر»، مطرح شد.


ساخچیک همچنین به مردم روسیه وعده داد که به زودی رئیس جمهوری جدیدی، جایگزین پوتین خواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy