Sunday, Jun 25, 2023

صفحه نخست » خنثی شدن طرح حمله تروریستی سپاه علیه اسرائیلی‌ها در قبرس

cypres.jpgایران اینترنشنال - رسانه‌های قبرس از خنثی شدن طرح یک حمله تروریستی علیه شهروندان اسرائیل در این جزیره خبر دادند و نوشتند که این توطئه تروریستی با نیروهای سپاه پاسداران مرتبط بوده است.

بر اساس گزارش‌ این رسانه‌ها، عاملان این حمله با هماهنگی سرویس‌های اطلاعاتی قبرس، آمریکا و اسرائیل در عملیات نیروهای اطلاعاتی دستگیر شدند، اما آن‌ها نتوانستند مظنون اصلی سازماندهی این حمله را دستگیر کنند.

سرویس‌های اطلاعاتی قبرس به طور منظم مظنون اصلی این طراحی‌ را زیر نظر داشتند و این امر به جلوگیری از حمله تروریستی کمک کرد، اما این مظنون موفق شد که از قبرس فرار کند.

با این حال، این گزارش‌ها می‌افزاید که تجهیزاتی از او پیدا شده که طراحی عملیات تروریستی را تایید می‌کند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

احتمال دارد که با توجه به پیشرفت‌ها در تحقیقات در این زمینه، قبرس حکم بازداشت بین‌المللی علیه این مظنون را صادر کند.

این اولین بار نیست که عملیات تروریستی علیه شهروندان اسرائیلی در خاک قبرس خنثی می‌شود.

دو سال پیش، دفتر نفتالی، بنت نخست‌وزیر وقت اسرائيل اعلام کرد جمهوری اسلامی در پی ترور تاجران اسرائیلی فعال در قبرس بوده است.

مشاور رسانه‌ای بنت اعلام کرد که در این حمله، فقط تدی ساگی، کارآفرین و سرمایه‌دار اسرائیلی که در ابتدا گفته شده بود هدف این حمله قرار گرفته، هدف نبوده است.

رسانه‌های اسرائیلی نیز اعلام کردند یک شهروند آذربایجانی ۳۸ ساله با تابعیت روسیه به دلیل طراحی ترور تعدادی از تاجران اسرائیلی ساکن نیکوزیا، پایتخت قبرس بازداشت شد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، گفته می‌شد تعدادی از تجاری که قرار بود در این حملات هدف قرار بگیرند، از طریق سرویس‌های اطلاعاتی مطلع و موفق شدند در مدت کوتاهی از قبرس خارج شوند.

تدی ساگی، میلیاردر اسرائیلی نیز که پس از هشدارهای نهادهای امنیتی در قبرس توانست از این حمله جان سالم به در برد، ایران را به دست داشتن در این سوء قصد متهم کرده بود.

تاکنون گزارش‌هایی از دخیل بودن سپاه پاسداران در حمله به شهروندان اسرائیلی در دیگر کشورها از جمله ترکیه نیز منتشر شده است.

در ماه‌های اخیر درخواست‌ها برای قرار گرفتن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی اتحادیه اروپا و همچنین ایرانیان در خارج کشور افزایش یافته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy