Thursday, Jun 29, 2023

صفحه نخست » موساد از عضو سپاه در داخل خاک ایران بازجویی کرد

mussad.jpgموساد رهبر گروه تروریستی سپاه را برای خنثی کردن حمله در قبرس ربوده بود

موساد، سازمان امنیت خارجی اسرائیل، فایل تصویری مردی ایرانی را که به گفته این سازمان پشت برنامه حمله تروریستی به شهروندان اسرائیلی در قبرس بوده است، فاش کرد. نام این فرد یوسف شهبازی عباسعلی‌لو اعلام شده و اسناد افشا شده گفت‌وگوهای بین او و رابطانش در سپاه را نشان می‌دهد.

***

به گزارش خبرنامه گویا موساد اطلاعات جدیدی درباره توطئه ایران برای حمله به اهداف یهودی و اسرائیلی در قبرس را فاش کرد.

عضو سپاه، عباسعلیلو در داخل ایران توسط ماموران موساد ربوده شد، این اتفاق منجر به خنثی شدن حمله تروریستی سپاه در قبرس شد.

موساد در ادامه اطلاعیه خود نوشت: در یک عملیات ضد تروریستی در خاک ایران، موساد رئیس سلول سپاه را دستگیر کرد که اعترافات او منجر به انهدام هسته حمله سپاه در قبرس شد.

گزارش تکمیلی ایران اینترنشنال:

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل روز پنجشنبه هشتم تیرماه یک فایل ویدیویی را منتشر کرد که در آن یوسف شهبازی عباسعلی‌لو به دست‌ داشتن در برنامه‌ریزی حملاتی علیه اهداف اسرائیلی اعتراف می‌کند و چگونگی تلاش برای تیراندازی و کشتن یک بازرگان اسرائیلی را با جزئیات کامل شرح می‌دهد.

او در مدت اقامت خود در قبرس با دستیاران و راهنمایان ایرانی، پاکستانی و محلی برای تهیه سلاح در ارتباط بوده است.

موساد هدف حمله شهبازی را «یک بازرگان اسرائیلی» در جزیره کوچکی در قبرس خواند و اعلام کرد که او برای این حمله از مقام‌های ارشد اطلاعات سپاه پاسداران اسلحه و همچنین دستورالعمل‌هایی دریافت کرده است.

رسانه‌های قبرس روز یکشنبه چهارم تیرماه از خنثی شدن طرح یک حمله تروریستی علیه شهروندان اسرائیل در این جزیره توسط نیروهای سپاه پاسداران خبر داده بودند.

بر اساس گزارش‌ این رسانه‌ها، عاملان این حمله با هماهنگی سرویس‌های اطلاعاتی قبرس، آمریکا و اسرائیل در عملیات نیروهای اطلاعاتی دستگیر شدند، اما آن‌ها نتوانستند مظنون اصلی سازماندهی این حمله را دستگیر کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از گزارش‌ها مبنی‌بر خنثی شدن حمله تروریستی جمهوری اسلامی در خاک قبرس علیه اهداف اسرائیلی استقبال کرد.

او گفت: «اسرائیل به روش‌های مختلفی در همه جا برای حفاظت از یهودیان و اسرائیلی‌ها فعالیت می‌کند و به تلاش برای کوبیدن تروریسم ایران، بزرگ‌ترین صادر‌کننده تروریسم در جهان، در هر جایی که بخواهد سر برآورد ادامه خواهد داد.»

کانال ۱۲اسرائیل نیز روز دوشنبه اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی قبرس هفت شهروند پاکستانی را که از سوی سپاه برای انجام حملاتی به خدمت گرفته شده بودند در روزهای اخیر بازداشت کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy