Friday, Jun 30, 2023

صفحه نخست » "بازجویی از یوسف شهبازی عباسعلی‌لو پیامی هم برای ترکیه داشت"

turkey.jpgایران اینترنشنال - در پی خنثی شدن یک طرح تروریستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خاک قبرس که قرار بود علیه شهروندان اسرائیلی و یهودی ساکن این جزیره انجام شود، رسانه‌های اسرائیلی از «پیام به ترکیه» در این زمینه خبر دادند.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، بازجویی از یوسف شهبازی عباسعلی‌لو در خاک ایران پیامی به ترکیه نیز بود که شهبازی از طریق آن به ایران فرار کرده است.

بر اساس این گزارش‌، اسرائیل انتظار دارد دولت رجب طیب اردوغان دیگر اجازه عبور تروریست‌ها را از خاک خود ندهد.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی گروه ترور جمهوری اسلامی که قصد انجام حملات تروریستی به بازرگانان اسرائیلی در قبرس داشت، قصد داشته اهداف دیگری در این کشور مانند خانه مذهبی یهودیان «خاباد» را هدف قرار دهد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

رسانه خبری وای‌نت نوشت مقامات امنیتی در اسرائیل معتقدند عملیات موساد در خاک ایران و بازجویی از یوسف شهبازی عباسعلی‌لو در داخل ایران مایه شرمساری بزرگی برای جمهوری اسلامی است.

همچنین مقامات اسرائیلی از همکاری موفقیت‌آمیز این کشور با مقامات قبرس و سرویس‌های اطلاعاتی خارجی ابراز خشنودی کردند.

پنج‌شنبه هشتم تیر، موساد، سازمان امنیت خارجی اسرائیل، هویت مردی ایرانی را که به گفته این سازمان پشت برنامه حمله تروریستی به شهروندان اسرائیلی در قبرس بوده است فاش کرد.

بر اساس این گزارش، موساد از یوسف شهبازی عباسعلی‌لو در خاک ایران بازجویی کرده و این بازجویی به نیروهای قبرس اطلاعاتی داده که منجر به دستگیری چند نفر در خاک قبرس شده است.

اسناد افشا شده گفت‌وگوهای بین او و رابطانش در سپاه را نشان می‌دهند.

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل روز پنج‌شنبه هشتم تیر ماه یک فایل ویدیویی منتشر کرد که در آن شهبازی عباسعلی‌لو به دست‌ داشتن در برنامه‌ریزی حملاتی علیه اهداف اسرائیلی اعتراف می‌کند و چگونگی تلاش برای تیراندازی و کشتن یک بازرگان اسرائیلی را با جزییات کامل شرح می‌دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy