Saturday, Jul 1, 2023

صفحه نخست » فریماه فرجامی درگذشت

farjami.jpgایندیپندنت فارسی - فرجامی از جمله زنان بازیگری بود که عموما در آثاری فاخر و واجد ارزش‌های هنری ایفای نقش می‌کرد؛ فیلم‌هایی چون «پرده آخر»، «اجاره‌نشین‌ها» و «خط قرمز»

فریماه فرجامی، بازیگرِ تئاتر، سینما و تلویزیون ایران، پس از پشت سر گذاشتن یک دوره بیماری درگذشت. بر اساس اطلاعات موجود، زمان مرگ این بازیگر شناخته‌شده ایرانی مشخص نیست، هرچند انجمن بازیگران خانه سینما، خبر درگذشت این هنرمند را در روز جمعه، ۹ تیر ۱۴۰۲، اعلام کردند.

فرجامی متولد ۱۳۳۱ بود و در سال ۱۳۵۶ از دانشکده هنرهای دراماتیک فارغ‌التحصیل شد؛ دانشکده‌ای که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران به دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تغییر نام داد.

👈 ویدئو های بیشتر در سایت کانال یوتوب کانال یک

***

به این‌ترتیب دوران اوج فعالیت‌های هنری فریماه فرجامی به دهه‌های ۱۳۶۰ و ۱۳۷۰ برمی‌گردد؛ هرچند برای آخرین مرتبه در سال ۱۳۹۸ و در فیلم سینمایی «لامینور»، ساخته داریوش مهرجویی، ایفای نقش کرد.

نگاهی هرچند گذرا بر کارنامه هنری فرجامی نشان می‌دهد او از جمله زنان بازیگرِ سینمای ایران بود که عموما در آثاری فاخر، که واجد ارزش‌های هنری بودند، ایفای نقش می‌کرد. با این‌حال شماری از همان فیلم‌ها جزو آثار سرآمد تاریخ سینمای ایران به‌حساب می‌آید؛ فیلم‌هایی چون «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم‌مسیحی، «اجاره‌نشین‌ها» اثر داریوش مهرجویی، «مادر» ساخته علی حاتمی و «خط قرمز» از جمله آثار مهم مسعود کیمیایی.

اما حالا علی دهکردی، بازیگر و عضو هیات مدیره خانه سینما، به خبرگزاری ایسنا می‌گوید انجمن متبوعش خبر درگذشت فریماه فرجامی را در روز جمعه دریافت کرد. همزمان با این اظهارات علی دهکردی، انجمن بازیگران خانه سینما نیز با انتشار بیانیه‌ای درگذشت فریماه فرجامی را به اعضای خانواده‌اش، همکاران او و قاطبه افکار عمومی ایرانیان تسلیت گفتند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

خبرگزاری ایسنا نیز در مورد علت مرگ این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران چنین نوشت:«فریماه فرجامی حدود دو ماه قبل دچار سکته مغزی شد و پس از بهبودی نسبی، درمان را تحت نظر پزشک در منزل ادامه داد. اما مدتی قبل بر اثر سکته راهی بیمارستان شد و حدود چند روز را در کما به‌سر برد اما سرانجام در سن ۷۱ سالگی از دنیا رفت.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy