Monday, Jul 3, 2023

صفحه نخست » احتمال بازگرداندن مریم رجوی به ایران از زبان سخنگوی وزارت امور خارجه

MR.jpgانصاف نیوز - سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به رخدادهای اخیر در آلبانی پیرامون احتمال بازگرداندن مریم رجوی به ایران گفت: برای تعقیب قانونی و حقوقی کسانی که در حق ملت ایران مرتکب جرایم تروریستی شده‌اند کوتاهی و قصور نکردیم. از ظرفیت‌های دوجانبه دیپلماتیک استفاده کردیم.

ناصر کنعانی در ادامه افزود: در خصوص تروریست‌هایی که در محاکم قضایی ایران احکام صادر شده از طریق ارتباط با مراجع قضایی کشورها، یادداشت‌ها و پیگیری‌هایی که انجام دادیم، از طریق پلیس اینترپل اقدامات لازم را انجام دادیم.

گزارش فارس از نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه در پی می‌آید:

ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۱۲ تیر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

وی در ابتدای این نشست خبری آغاز هفته ولایت و امامت و عید سعید غدیر خم را به همه مسلمانان جهان و شیعیان و ارادتمندان به شجره طیبه امامت و به خاندان ولایت تبریک گفت.

لکه ننگ هیچگاه از دامان رژیم آمریکا پاک نخواهد شد

سخنگوی وزارت خارجه درباره هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نیز اظهار داشت: ۱۲ تیر سالروز حمله بی‌رحمانه و ددمنشانه رژیم آمریکا به هواپیمای مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران ایر است که در آن ۲۹۸ مسافر و خدمه هواپیما از جمله ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال بر فراز آسمان خلیج فارس مورد اصابت قرار گرفته و به شهادت رسدیند. دولت آمریکا هیچ موقع در ارتباط با این جنایت هولناک عذرخواهی نکرد و به فرمانده ناو آمریکایی که فرمان شلیک را به این هواپیما صادر کرد مدال شجاعت داد.

کنعانی اضافه کرد: این جنایت هولناک نشان داد رژیم آمریکا علیرغم همه ادعاهای حقوق بشری برای رسیدن به اهداف نامشروع خودش از ارتکاب هیچ گونه جنایتی ابایی نمی‌کند. این لکه ننگ هیچگاه از دامان رژیم آمریکا پاک نخواهد شد و ملت ایران هیچگاه این جنایت هولناک را که همزمان با حمایت تمام عیار آمریکا از رژیم متجاوز بعثی در جنگ ۸ ساله صورت گرفت، فراموش نمی‌کند و در کنار آن تحریم‌های ظامانه و ترورهای ناجوانمردانه و صدها جنایت دیگر را فراموش نخواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy