Monday, Jul 17, 2023

صفحه نخست » کشته شدن یک بسیجی در تبریز

killed2.jpgرادیو فردا - سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای در روز یک‌شنبه ۲۵ تیر از کشته شدن یک نیروی عضو «گشت رضویون» در تبریز حین «گشت‌زنی» در محلات خبر می‌دهد.

«سپاه عاشورا» هویت این فرد را «امیر حسین‌پور» اعلام کرد و افزود که او حین مأموریت گشت «محله‌محور» توسط یک «مهاجم» از ناحیه سر و چشم مورد حمله قرار گرفته و پس از چهار روز جان باخته‌ است.

در اطلاعیه سپاه عاشورا به جزئیات و نحوه حمله، هم‌چنین بازداشت مهاجم و انگیزه‌های احتمالی او اشاره نشده است.

این چندمین مورد از کشته شدن یک نیروی نظامی و شبه‌نظامی در ماه‌های گذشته در شهرهای ایران است.

پس از آغاز اعتراضات «زن زندگی آزادی» و سرکوب مرگبار و خشونت‌آمیز معترضان، حملات به نیروهای نظامی و انتظامی، هم‌چنین روحانیون و طلاب افزایش قابل توجهی یافته است.

«گشت رضویون» از اردیبهشت ۱۳۹۸ با هماهنگی سپاه، قوه قضاییه و نیروی انتظامی آغاز به‌کار کرد. مقامات جمهوری اسلامی هدف از این طرح را مبارزه با «جرایم مختلف» با حضور گسترده نیروهای بسیج اعلام کردند،‌ اما منتقدان بر این باورند که هدف از ایجاد این فعالیت‌های موازی، حضور و نظارت گسترده نیروهای حکومتی در محلات است.

در اولین دور تلاش برای راه‌اندازی این نوع گشت‌ها، اردیبهشت سال ۸۷، سپاه پاسداران از راه‌اندازی گشت‌های امنیتی پنج نفره در هزار نقطه از محلات شهری کشور خبر داد. این طرح اولیه در سال‌های بعد گسترش یافت و آذرماه سال ۹۶، سپاه پاسداران اعلام کرد که در قالب طرح «حماسه امنیت و خدمت»، گشت‌های محلات را در سراسر کشور راه‌اندازی می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy