Tuesday, Jul 18, 2023

صفحه نخست » نامه سپیده قلیان از زندان

sepideh.jpgرادیو زمانه - پرونده جدید علیه سپیده قلیان با شکایت سادات ذبیح‌پور، بازجوخبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی گشوده شده است. قلیان می‌گوید «هیچ ترسی از بازگویی حقیقت در ملاءعام ندارم».

سپیده قلیان، فعال مدنی که در زندان اوین زندانی است نامه‌ای نوشته و در آن اعلام کرده است که دادگاه او در ارتباط با پرونده تازه علیه‌اش به شکایت آمنه سادات ذبیح‌پور، بازجوخبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی به‌شکل علنی برگزار خواهد شد.

سپیده قلیان خطاب به مردم ایران نوشته است:

چنان‌چه می‌دانید، اعلام کرده بودم که در دادگاه‌ نمایشی جمهوری اسلامی در پی شکایت بازجوخبرنگار آمنه سادات ذبیح‌پور شرکت نمی‌کنم. امروز به من ابلاغ کردند که دادگاه من فردا علنی برگزار خواهد شد، از آن‌جایی که هیچ ترسی از بازگویی حقیقت در ملاءعام ندارم، تصمیم گرفتم در این بی‌دادگاه شرکت کرده و از خودم دفاع کنم.

او ابراز امیدواری کرده است که «در میان خیل امنیتی‌کاران خبری و فرهنگی‌شان»، خبرنگاران و‌ فعالانی را در این بی‌دادگاه ببیند که «به سراغ حقیقت آمده‌اند».

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

دادگاه سپیده قلیان فردا، چهارشنبه ۲۸ تیر ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در «تهران- اوین- درکه - هزار سنگ - خیابان اعرابی - درب ورودی ملاقات اوین - مجتمع کچویی» برگزار خواهد شد.

صداوسیمای جمهوری اسلامی در زمستان ۹۷ با پخش گزارشی با عنوان «طراحی سوخته» به انتشار اوراق بازجویی شماری از دستگیرشدگان اعتراضات کارگری خوزستان و اعترافات تلویزیونی سپیده قلیان، اسماعیل بخشی و چند تن دیگر علیه خودشان پرداخت. سپیده قلیان از رئیس سازمان صداوسیما و سردبیر بخش خبری ۲۰:۳۰ و آمنه سادات ذبیح‌پور به دلیل تهیه و پخش این اعترافات اجباری شکایت کرد اما تنها ساعاتی پس از تشکیل این پرونده دستگاه قضائی آن را مختومه خواند و در مقابل پرونده‌ جدیدی علیه قلیان به شکایت آمنه سادات ذبیح‌پور گشود.

سپیده قلیان ۲۴ اسفند سال گذشته، پس از آزادی از زندان و سردادن شعار «خامنه‌ای ضحاک، می‌کِشیمت زیر خاک» به فاصله کوتاهی دوباره بازداشت شد و شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب او را به دو سال زندان، دو سال محرومیت از تلفن همراه هوشمند، دو سال عدم اقامت در تهران و‌ استان‌های مجاور، دو سال عدم عضویت در گروه‌های سیاسی-اجتماعی محکوم کرد. اتهام‌های او «تشویش اذهان عمومی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy