Tuesday, Jul 18, 2023

صفحه نخست » قیمت‌های عجیب غذاهای اقتصادی در منوی رستوران‌ها

rest.jpgصدای آمریکا - برخی رستوران‌ها در پی افزایش نرخ مواد غذایی، برای ادامه کسب و کار به عرضه کم‌حجم غذا با «قیمت‌های عجیب» رو آورده‌اند.

به گزارش وب‌سایت «تجارت نیوز»، غذاهای اقتصادی در قالب غذای نیم‌پرس و یک برش پیتزا هم گاهی با قیمت‌های عجیبی عرضه می‌شوند.

بنا بر این گزارش، بسیاری از رستوران‌ها در کنار منوی اصلی خود، یک منوی غذای اقتصادی هم اضافه کرده‌اند که در برخی موارد غذای نیم‌پرس، بیش از صد هزار تومان و یک برش پیتزا هشتاد هزار تومان فروخته می‌شود.

در این حال، شماری از کاربران، این شیوه را ترفند رستوران‌ها برای «کلاه برداری» دانسته و برخی دیگر هم از کیفیت پایین غذاهای اقتصادی انتقاد کرده‌اند.

امیر داداشی، روزنامه‌نگار اقتصادی، قیمت یک برش پیتزا، به اسم غذای اقتصادی، در یکی از رستوران‌های تهران را ۷۹ هزار تومن قید کرده و نوشته است: «هر کی یه راه واسه کلاه‌برداری پیدا کرده.»

***

کاربری دیگر هم در توئیتر در توضیح تجربه‌اش درباره مصرف غذای اقتصادی و کیفیت پایین آن نوشته: «تا الان سه لیتر عرق نعنا و چایی نبات خوردم بره پایین.»

بر پایه آمارها، قیمت مواد غذایی در دو سال گذشته، دست‌کم افزایشی هفت برابری داشته‌اند.

به گزارش روزنامه اینترنتی فراز، مصرف گوشت قرمز در ایران در یک دهه گذشته بطور مداوم کاهش یافته و در پایان سال ۱۴۰۱ به ۴ کیلوگرم، هفده درصد کمتر از سرانه مصرف جهانی، رسیده است.

میزان گرانی‌ها به حدی افزایش یافته که روزنامه جوان، نزدیک به سپاه پاسداران، هم به تازگی از عملکرد «به شدت ضعیف» مقامات حکومتی در حوزه معیشتی انتقاد کرده است.

از سوی دیگر، شماری از کارشناسان درباره عواقب درازمدت سو‌ء تغذیه بر مردم هشدار داده‌اند.

محمدکاظم عطاری، پزشک و پژوهشگر پزشکی اجتماعی، پایین بودن میزان مصرف سالیانه لبنیات، گوشت و پروتئین را موجب بروز مشکلاتی از جمله کاهش قد و بهره هوشی بویژه در میان کودکان می‌داند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy