Wednesday, Jul 19, 2023

صفحه نخست » هواداران مقتدی‌ صدر سفارت سوئد را به آتش کشیدند

swed.jpgآژانس خبری سوئدی تی‌تی، روز چهارشنبه گزارش داده بود که پلیس سوئد با یک درخواست گردهمایی در خارج از سفارت عراق در استکهلم در روز پنجشنبه برای آتش زدن قرآن موافقت کرده است

ایندیپندنت فارسی - در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه، گروهی از هواداران مقتدی‌ صدر، روحانی شیعه بانفوذ عراقی، از دیوار سفارت سوئد در بغداد بالا رفتند و بخشی از ساختمان را به آتش کشیدند.

به گزارش رویترز، کارمندان سفارت در امنیت‌اند. وزارت خارجه سوئد در بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد و از دولت عراق خواسته است امنیت ساختمان‌های دیپلماتیک را تامین کند.

به گزارش این خبرگزاری بریتانیایی، بالا رفتن از دیوار سفارت سوئد در عراق را حامیان مقتدی صدر برنامه‌ریزی کردند. این دومین یورش به سفارت سوئد در بغداد از زمان به آتش کشیده شدن قرآن در سوئد است.

رویترز می‌گوید که هواداران مقتدی صدر در کانال تلگرامی مشهور مرتبط با این گروه این حمله را طرح‌ریزی کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی از این افراد همان کسی است که پیش‌تر در مقابل مسجد استکهلم قرآن را به آتش کشیده بود.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، افرادی را ننشان می‌دهد که حوالی ساعت یک بامداد پنجشنبه به وقت محلی در اطراف سفارت سوئد در بغداد جمع شده‌اند و به نفع صدر شعار می‌دهند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

آنها ساعتی بعد از دیوار سفارت بالا می‌روند. آنها شعار می‌دهند «آری، آری به قرآن».

ویدیوهای یدگر دود بر فراز ساختمان سفارت سوئد در بغداد را نشان می‌دهد. گروهی هم روی پشت‌بام آن ایستاده‌اند.

وزارت خارجه عراق نیز این اقدام را محکوم کرده است و می‌گوید ضمن برقراری امنیت در این زمینه تحقیق می‌کند تا عاملان را شناسایی و پاسخگو کند.

مقتدی صدر پس از به آتش کشیده شدن قرآن در سوئد از هوادارانش خواست به صحنه بیایند.

مردی که قرآن را آتش زده بود در مصاحبه‌ای خود را مهاجر عراقی معرفی کرده بود و به همین دلیل مقتدی‌صدر و هوادارانش خواستار استرداد او به عراق‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy