Friday, Jul 21, 2023

صفحه نخست » بازداشت یک تبعه آمریکایی دیگر از سوی جمهوری

prison.jpgایران وایر - وبسایت «سمافور» روز جمعه ۳۰ تیر در گزارشی از بازداشت یک شهروند آمریکایی دیگر توسط جمهوری اسلامی خبر داده است.

این وبسایت بدون نام بردن از این شهروند نوشته که با بازداشت او شمار شهروندان آمریکایی محبوس در زندان‌های ایران به چهار نفر رسیده و این موضوع مذاکرات دولت جو بایدن با جمهوری اسلامی برای مبادله زندانیان را پیچیده‌تر کرده است.

به نوشته وب سایت سمافور، دستگیری این شهروند آمریکایی اکنون به بخش اصلی مذاکرات بین دو کشور برای تبادل زندانی تبدیل شده است.

سمافور به نقل از فردی که مستقیما در جریان پرونده و نزدیک به یکی از سه خانواده ایرانی-آمریکایی است، نوشته است: «چند مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در چند هفته گذشته به‌طور خصوصی تاکید کرده‌اند که آمریکا و ایران توافق کرده‌اند چهارمین آمریکایی یک بخش از هر معامله‌ای باشد.»

این مذاکرات که در عمان و سایر کشورها انجام شده، از جمله درباره موافقت ایالات متحده با آزادسازی میلیاردها دلار از وجوه مسدود شده ایران در بانک‌های خارج از این کشور مانند کره جنوبی است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

به نوشته سمافور، مقامات جمهوری اسلامی ماه‌ها است که از یک توافق قریب‌الوقوع با ایالات متحده سخن می‌گویند، امری که از سوی مقامات آمریکا تکذیب شده است. با این حال، اضافه شدن یک زندانی آمریکایی تازه می‌تواند تهران را ترغیب کند تا خواسته‌هایش را افزایش دهد.

دولت بایدن از اظهار نظر درباره گزارش سمافور درباره چهارمین آمریکایی بازداشت شده در ایران خودداری کرده اما جک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، هفته گذشته طی مصاحبه‌ای گفته بود: «ما بسیار تلاش کرده‌ایم تا چهار آمریکایی که به ناحق بازداشت شده‌اند در ایران آزاد شوند.»

سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز، سه شهروند ایرانی- آمریکایی هستند که ایالات متحده آمریکا پیش از این از جمهوری اسلامی خواسته بود آنان را از زندان‌های خود آزاد کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy