Sunday, Jul 23, 2023

صفحه نخست » چهار مأمور نیروی انتظامی در یک حملهٔ مسلحانه به قتل رسیدند

tbanner.jpgرادیو فردا - نیروی انتظامی از کشته شدن چهار مأمور پلیس در یک «حمله» که خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران آن را «تروریستی» خوانده است، در شمال سیستان و بلوچستان خبر داد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس سیستان و بلوچستان بعدازظهر یکشنبه اول مرداد اعلام کرد که این حمله به واحد گشتی پلیس‌راه در محور خاش ـ تفتان روی داد.

آمار تلفات انسانی این حمله سه کشته و یک زخمی اعلام شده بود.

مهدی شمس‌آبادی، دادستان زاهدان، با اعلام اسامی افراد کشته‌شده گفت: «دستور قضایی برای دستگیری عوامل این حادثه صادر شده است.»

tlarge2.jpgهنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

این حمله دو هفته پس از حملهٔ مسلحانه به کلانتری ۱۶ زاهدان در نزدیکی مسجد مکی روی داده که در پی آن دو مأمور نیروی انتظامی و هر چهار مهاجم دخیل در حمله کشته شدند.

گروه مسلح جیش‌العدل مسئولیت حملۀ روز شنبه ۱۷ تیر را بر عهده گرفت و این کلانتری را «یکی از عوامل اصلی وقوع جمعه خونین» خواند.

tlarge1.jpg

«جمعه خونین زاهدان» به درگیری‌های هشتم مهر ۱۴۰۱ بین مأموران حکومتی و مردم معترض زاهدان در بحبوحهٔ اعتراضات سراسری «زن زندگی آزادی» اشاره دارد که در نتیجهٔ آن به‌گفتهٔ برخی منابع حقوق بشری حدود یکصد نفر از مردم بر اثر تیراندازی مأموران کشته شدند.

در پی حملۀ روز شنبه ۱۷ تیر که گروه جیش‌العدل مسئولیت آن را بر عهده گرفت، مولوی عبدالحمید، رهبر پرنفوذ سنی‌های ایران، بلافاصله در پیامی از مردم منطقه، به‌ویژه زاهدان، از این خشونت مرگبار اعلام برائت کرد و خواست که «ضمن حفظ آرامش و خویشتن‌داری، از هر نوع حرکت و عملی که باعث ناامنی می‌شود پرهیز کنند».

اما برخی رسانه‌های حکومتی از فرصت این حمله برای تشدید انتقادهای خود از مولوی عبدالحمید بهره برده‌اند و رسانه نزدیک به شورای امنیت ملی ایران تهدید کرد که این حمله «بدون تقاص نخواهد ماند».

در سال‌های اخیر بارها به نیروهای انتظامی و مرزبانی جمهوری اسلامی در استان سیستان و بلوچستان حمله شده است.

آخرین مورد، مربوط به روز جمعه ۲۳ تیر ماه است که به گزارش مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی، بر اثر تله انفجاری در میل ۸۶ مرز میرجاوه چهار نیروی مرزبانی هنگ مرزی این شهرستان مجروح شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy