Monday, Jul 24, 2023

صفحه نخست » "بازداشت شبکه‌ای که می‌خواست قبر سلیمانی را منفجر کند"

ghabr.jpgایران وایر - وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، روز دوشنبه دوم مرداد مدعی بازداشت اعضای یک شبکه «تروریستی» شده و گفته اعضای این شبکه قصد داشتند، قبر قاسم سلیمانی، فرمانده کشته شده نیروی قدس را منفجر کنند.

در بیانیه وزارت اطلاعات ادعا شده این شبکه قصد انجام «اقدامات متعدد خرابکارانه» در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان و مازندران را داشته است.

بیانیه وزارت اطلاعات بدون ارایه هیچ مستندی ادعا کرده که اعضای این شبکه به‌ واسطه‌ی «کانون‌های تروریستی مستقر در کشورهای دانمارک و هلند» به سازمان جاسوسی اسرائیل متصل بوده و توسط این سازمان حمایت مالی و تجهیزاتی می‌شدند.

وزارت اطلاعات «برنامه‌ریزی اقدام انفجاری در محل مزار قاسم سلیمانی و در برخی مراکز تجمعات مردمی و اماکن سوخت‌گیری، همچنین انفجار دکل‌های برق و ایستگاه‌های گاز به منظور اخلال در تأمین نیازهای داخلی و صادراتی» را از اهداف این شبکه اعلام کرده است.

این بیانیه ادعا کرده تعداد «۴۳ بمب با قدرت تخریب بالا و قابلیت کنترل از راه دور، از این شبکه کشف و خنثی شده و از بمب‌های پیش‌گفته، ۲۰ بمب ویژگی پرتابی دارند که به قصد استفاده از آنها علیه هیات‌ها و تکایا آماده شده بودند.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در سال‌های گذشته انتشار گزارش‌هایی بدون جزئیات و مستندات درباره کشف «شبکه‌های تروریستی» تبدیل به رویه دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی از جمله وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران شده است.

فعالان سیاسی درباره صحت این گزارش‌ها ابراز تردید کرده و می‌گویند هدف سازمان‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی از انتشار این گزارش‌ها امنیتی کردن فضای کشور به منظور تسهیل سرکوب فعالان سیاسی و مدنی در داخل ایران است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy