Tuesday, Jul 25, 2023

صفحه نخست » نتیجه عجیب نظرسنجی مؤسسه حکومتی "رصدخانه مهاجرت ایران"

mohajer.jpgتنها ۱۶ درصد از افراد شرکت‌کننده گفتند قصد مهاجرت ندارند

صدای آمریکا - رصدخانه مهاجرت ایران در تازه‌ترین گزارش خود از افزایش علاقه‌مندی به مهاجرت در میان ایرانیان خبر داد و اعلام کرد که ۸۰ درصد مهاجرت‌ها دلایل اقتصادی و سیاسی دارند.

به گفته بهرام صلواتی مدیر رصدخانه مهاجرت ایران، تنها ۱۶ درصد از افراد شرکت‌کننده در یک نظرسنجی گفته‌اند که قصد مهاجرت ندارند و می‌خواهند در ایران بمانند.

او همچنین افزود: «حدود ۲۰ درصد از مخاطبان نظرسنجی، از ایران مهاجرت کرده‌اند که از میان آنها فقط ۴ درصد گفته‌اند که قصد بازگشت به کشور دارند.»

بر اساس این نظر‌سنجی همچنین بیش از ۶۰ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که تمایل به مهاجرت دارند و برای همین کار برنامه‌ریزی یا اقدام کرده‌اند.

مهاجرت به قشر کارگر هم رسیده است

نماینده کارگران در شورای عالی کار اول مرداد با بیان اینکه موضوع مهاجرت به قشر کارگر رسیده است گفت: «به علت دستمزدهای پایین و مشکلات اقتصادی برخی کارگران ماهر یا در مشاغل کاذب مشغول به کار می‌شوند و یا به کشورهای همسایه مانند عراق، قطر، عمان و حتی افغانستان مهاجرت می‌کنند.»

محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار هم چندی پیش در گفتگو با «تجارت‌نیوز» ضمن اشاره به حقوق ۱۰ میلیون تومانی پرستاران گفت برخی از آنها به دلیل «شرایط بد کاری» به مشاغل دیگر از جمله رانندگی برای اسنپ و یا نانوایی روی آورده‌اند و عده‌ای نیز مهاجرت کرده و یا خانه‌نشین شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy