Wednesday, Jul 26, 2023

صفحه نخست » پرونده‌سازی برای "طاقچه"، به‌دلیل انتشار این تصویر

ایران وایر - شماری از حساب‌های کاربران حامی حجاب اجباری، همراه با خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، با انتشار تصویری از کارکنان فروشگاه اینترنتی کتاب «طاقچه» که حجاب اجباری ندارند،‌ از قطع همکاری موسسات انتشاراتی حکومتی با این فروشگاه خبر داده‌اند.

taghche.jpgخبرگزاری «فارس» به نقل از مدیرعامل «ره‌یار» نوشته است که «نهادهای قضایی باید با این فروشگاه اینترنتی که از طریق وبسایت و اپلیکیشن، کتاب‌های بازار نشر ایران را عرضه می‌کند، برخور کنند.»

«حسین سعیدی»، مدیر عامل «به‌نشر»، انتشارات آستان قدس رضوی، نامه‎ای خطاب به مدیرعامل فروشگاه اینترنتی طاقچه نوشته که در آن گفته به‌دلیل «عدم پایبندی به قوانین و مقررات مدنی و شرعی توسط کارکنان طاقچه»، همه همکاری‌های میان طرفین را لغو می‌کند.

نامه مدیرعامل به‌نشر، بارها توسط حامیان حجاب اجباری در توییتر بازنشر شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

بر‌اساس گزارش خبرگزاری فارس، به‌جز به‌نشر، انتشارات حکومتی دیگری همچون «تمدن نوین»، «ستاره‌ها»، «راه‌یار»، «خط مقدم»، «شهید کاظمی» و «شهید هادی»، ضمن «اعلام انزجار» از این رفتار گفته‌اند بعداز این، با طاقچه همکاری نخواهند کرد.

در نامه‌ای که انتشارات ستاره‌ها به مدیرعامل طاقچه، نوشته تصویر منتشر شده از کارکنان زن این فروشگاه اینترنتی، «بی‌حرمتی به آرمان‌های بیش از ۲۲۰ هزار شهید» توصیف شده است.

نشر راه‌یار، وابسته به «دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی»، علاوه بر قطع همکاری در متنی اعلام کرده «انتظار می‌رود نهادهای قضایی و مسوول، با جدیت و قاطعیت در برخورد قانونی با این اقدام خلاف قانون و شرع عمل نمایند.»

انتشارات دیگری با عنوان شهید هادی، در نامه به مدیرعامل طاقچه نوشته «مقوله حجاب» اگر به‌عنوان «اصل دین» هم در نظر گرفته نشود، «قانون» است و به همین دلیل، مدیران این فروشگاه اینترنتی کتاب باید «عذرخواهی» کنند.

به ‌ظر می‌رسد بعد از پلمب ساختمان اداری دیجی‌کالا به‌دلیل انتشار تصاویر بدون حجاب از کارکنان زن این فروشگاه اینترنتی، نوبت به طاقچه رسیده باشد.

روز یکم مرداد، خبرگزاری «میزان»، وابسته به قوه‌قضاییه، از تشکیل پرونده قضایی برای کارمندان زن دیجی‌کالا خبر داد. در همان روز، «قنادی فرانسه» هم اعلام کرد که «تعطیل» شده است.

پلمب کسب و کارهای همراه با جنبش «زن، زندگی، آزادی»، به‌ویژه آن‌ها که کارکنانشان تن به حجاب اجباری نداده‌اند یا به زنان بدون حجاب خدمات ارائه کرد‌ه‌اند، ماه‌هاست که به‌عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر زنان مخالف حجاب اجباری صورت می‌گیرد.

نیروهای اداره اماکن فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی در چند روز گذشته، اقدام به پلمب ده‌ها کافه و رستوران در تهران و مشهد و دیگر شهرهای ایران کرده‌اند که پلمب کافه «موزه گربه ایرانی» در تهران در روز شنبه۳۱تیر به‌دلیل «عدم رعایت شئونات اسلامی»، از آن جمله است.

در تالش شهر کوچکی در شمال، ایران فرمانده انتظامی اعلام کرد ۲۴ واحد صنفی در این شهر پلمب شده‌اند.

پلمب کردن هتل‌ها و مراکز گردشگری عمومی و حتی مسدود کردن پل‌های عابر پیاده که زنان بدون حجاب از آن عبور کرده بودند، از جمله اقدامات سرکوبگرانه حاکمیت برای توقف مبارزه مدنی زنان با حجاب اجباری بوده است.

طی هفته گذشته علاوه‌بر این، خودروهای گشت ارشاد به خیابان‌های شهرهای مختلف ایران باز گشته‌اند و لایحه ۱۵ ماده‌‌ای «حمایت از عفاف و حجاب» با ۷۰ ماده در شرف تصویب مجلس قرار گرفته است.

لایحه‌ای که قرار است برای زنان مخالف با حجاب اجباری مجازات‌هایی همچون جریمه نقدی، محرومیت از حقوق اجتماعی، ‌ممنوعیت از کار و حتی زندان در نظر بگیرند.

با این حال، تصاویری که به شکل روزانه در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود،‌ نشان می‌دهد زنان ایرانی تن به حجاب اجباری نمی‌دهند و مقاومت آن‌ها ادامه دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy