Saturday, Aug 5, 2023

صفحه نخست » افشای فیلم تکان‌دهنده از ضرب و شتم معلولان ذهنی در ایران

malool.jpgایران وایر - کمپین معلولان، روز شنبه ۱۴ مرداد، ویدیویی تکان دهنده از ضرب و شتم و اذیت و آزار معلولان ذهنی در مرکز نگهداری و توانبخشی «نیلوفران آبی» بوشهر را منتشر کرده است.

در این ویدئو که از روی مانیتور دوربین‌های مداربسته ضبط شده است، پرستاران مرکز نگهداری نیلوفران آبی، یکی از معلولان حاضر در مرکز را با سیلی زدن مداوم مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و می‌خواهند پاهای او را به تختخواب ببندند.

در بخش دیگری از این ویدیو، دو زن و یک مرد سعی می‌کنند یکی از معلولان را روی تختخواب دیگری به نرده‌ها ببندند و یکی از کارکنان مرد، بالش را روی صورت بیمار بستری قرار می‌دهد و فشار می‌دهد، در حالی که همزمان دو زن دست فرد معلول را به تخت می‌بندند.

این ویدیو همچنین ضرب و شتم دست‌کم دو معلول دیگر توسط کارکنان مرد را نشان می‌دهد و در بخش دیگری، یکی از پرستاران زن این مرکز، گلوی یکی از معلولان را فشار می‌دهد.

کمپین معلولان در شرح این ویدیو نوشته است که در مرکز نگهداری و توانبخشی نیلوفران آبی بوشهر، معلولان مورد ضرب‌وجرح، اذیت‌وآزار و بدرفتاری وحشتناک و همچنین سوء تغذیه و وضعیت بد بهداشتی قرار دارند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

این کمپین با اشاره به یکی از معلولان حاضر در مرکز توانبخشی نیلوفران آبی از مسئولان بهزیستی پرسیده است: «آیا از علیر‌ضا حیدریان که چند روز پیش هنگام بستنش به تخت براثر شدت ضربات وارده دستش شکسته و وی ‌را به مرکز درمانی نبرده‌اند و دستش ورم کرده است، خبری دارید؟ حالش چطور است؟ ورم و درد دستش کم شده یا نه؟»

این کمپین همچنین از جان باختن «پری غلامی» و «ابراهیم شهنه‌پور» در آبان سال گذشته و «امیر مهدی مرادزاده» در فروردین امسال خبر داده و از مسئولان سازمان بهزیستی پرسیده که آیا درباره این موارد تحقیق کرده‌اند؟

ساعاتی پس از انتشار این ویدیو، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر نوشته است که فیلم منتشر شده در فضای مجازی مربوط به مرداد ماه سال گذشته است و فردی که در فیلم منتشر شده اقدام به ضرب و شتم معلولان کرده است همان زمان از مرکز اخراج شده است.

رئیس کل دادگستری بوشهر همچنین گفته دستور بازداشت فردی که اقدام به ضرب و شتم معلولان کرده است صادر و برای مرکز نگهداری معلولان در سازمان بهزیستی و دستگاه قضایی پرونده کیفری تشکیل شده است.

اظهارات رییس دادگستری درباره بازداشت یک نفر در حالی بیان شده که در این ویدئو چند پرستار اقدام به ضرب و شتم و آزار معلولان ذهنی می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy